Iranian Agriculture News Agency

واکسیناسیون بیش از 330 هزار نوبت سر دام در 9 ماهه سال جاری در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: به‌منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مهم دامی و مشترک بین انسان و دام بیش از 330 هزار راس دام در روستاهای دورافتاده و کم برخوردار توسط اکیپ‌های جهادی در طول 9 ماه اول سال جاری واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون بیش از 330 هزار نوبت سر دام در 9 ماهه سال جاری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یحیی شیری پور بیان کرد: در این اردوهای جهادی که در 326 روستای محروم اتفاق افتاده، واکسیناسیون، سم‌پاشی بدن دام و مراکز نگهداری دام، تشخیص و درمان، کلاس‌های آموزش و ترویج به‌صورت رایگان در پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور انجام گرفته است.

وی توضیح داد: در جریان رزمایش‌های جهادی در طول 9 ماه اول سال جاری، 96 اکیپ در قالب 175 نفر همکار بخش دولتی و 67 نفر بخش خصوصی در 326 روستا خدمات رایگان ارائه کرده‌اند و در این میان تعداد سم‌پاشی دام 147 هزار راس، 760 هزار متر مربع سم‌پاشی اماکن دامی، میزان واکسیناسیون دام 330 هزار راس، واکسیناسیون طیور بومی671 هزار قطعه، 18 هزار ویزیت و درمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی هم 216 مورد بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: دامپزشکی استان با به کارگیری نیروهای فنی و تخصصی اعم از دولتی و خصوصی و دانشجویان داوطلب، گروه‌های جهادی را ایجاد کرده و به مردم در مناطق محروم استان خدمات رایگان دامپزشکی ارائه می‌کند.

شیری پور با بیان اینکه همواره دانشجویان جهادی دامپزشکی، کمک کار ما در پیشگیری از بیماری‌های دامی در مناطق محروم هستند، گفت: با رئیس دانشکده‌های دامپزشکی استان مکاتبه شده که دانشجویان علاقه‌مند را به ما معرفی کنند تا در کارهای جهادی با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها همکاری داشته باشند.

وی به تفاهم‌نامه بین سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که در بخش خصوصی و دانشجویی در اردوهای جهادی شرکت کنند با تایید اداره کل دامپزشکی استان امتیاز بازآموزی خواهند گرفت.

شیری پور، استمرار این اردوها را با روحیه جهادی موجب روشن شدن امید نزد بهره‌برداران و همچنین خود جهادگران برشمرد و گفت: به طور قطع با تداوم این خدمت معنوی، سعادت خدمت به‌عنوان جهادگر در این اردوها به‌عنوان نام نیک در این دنیا و همچنین باقیات صالحات تا ابد ماندگار خواهد شد.

این خدمات جهادی در 21 شهرستان استان آذربایجان شرقی انجام گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید