Iranian Agriculture News Agency

صدور ۸۰۲ سند مالکیت برای 17877 هکتار از اراضی کشاورزان بستان آباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد از صدور ۸۰۲ سند مالکیت برای ۱۷ هزار و 877 هکتار از اراضی کشاورزان این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.

صدور ۸۰۲ سند مالکیت برای 17877 هکتار از اراضی کشاورزان بستان آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر منیری بیان کرد: صدور اسناد اراضی فراقوه‌ای است و بنا به دستور وزارتخانه جهاد کشاورزی باید تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد صدور سند برسیم.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: صدور این اسناد باعث می‌شود که مشکلات و مسائل کشاورزان حل شود، لذا این کار از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان است و از طرفی این اسناد با ارائه آمارهای رسمی و دقیق ما را در برنامه‌ریزی‌ها کمک می‌کند.

منیری ادامه داد: اکثرا آمارهایی که اکنون وجود دارد براساس خود اظهاری کشاورزان است و این موضوع باعث می‌شود که ما اطلاعات دقیقی در اختیار نداشته باشیم، برای دسترسی به آمار دقیق در حوزه کشاورزی به خصوص باغبانی و زراعت باید از این اسناد بهره برد.

وی توضیح داد: باید اهمیت و ضرورت صدور اسناد کشاورزی در تمامی روستاها و شهرهای شهرستان توسط همکاران جهادکشاورزی تبیین شود و از این حیث برگزاری کلاس‌های آموزشی با این موضوع نیز برای آگاه سازی کشاورزان موثر است.

منیری گفت: هم‌اکنون صدور اسناد کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی یادآور شد: سنددار شدن اراضی کشاورزی باعث هویت‌ دار شدن کشاورز می‌شود و آنها می‌توانند از این اسناد به ‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، همچنین اختلافات ملکی بین کشاورزان حل‌ و فصل و باعث حفظ کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

منیری خاطرنشان کرد: صدور این اسناد باعث افزایش قابلیت رصد، پایش، مدیریت و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های کلان ملی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید