Iranian Agriculture News Agency

حضور پر رنگ سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار

دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران و صنایع وابسته با حضور ۲۰ شرکت از استان آذربایجان شرقی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

حضور پر رنگ سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، این نمایشگاه با حضور مریم جلیلی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، حسین زینعلی، مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و وحید کاظم زاده سخنگو، مشاور رئیس سازمان و رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور گروه‌های کالایی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی شامل تولیدکنندگان، فرآوری‌کنندگان و صادرکنندگان صنعت خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران، میوه‌های خشک، حبوبات، عسل، جلبک، لواشک، آجیل، پنیر لیقوان و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان در خصوص گیاهان دارویی بر پا شده است.

دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، گیاهان دارویی زعفران و صنایع وابسته از دو تا پنج بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر و غرفه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در سالن ۶ در غرفه ۲۸ پذیرای کشاورزان، تولیدکنندگان، فعالان بخش کشاورزی و سایر علاقمندان است.

استان آذربایجان شرقی با تولید ۱۳ هزار تن گیاهان دارویی بعد از استان فارس رتبه دوم را در تولید گیاهان دارویی به خود اختصاص داده است و ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی دارد. بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی در این استان تولید می‌شود که از لحاظ اقتصادی، اقلیمی و سازگاری و ارزش افزوده منحصر به فرد است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجم ویدیو: 19.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید