Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز:

لزوم توجه به صادرات محصولات کشاورزی با نوسازی ناوگان حمل و نقل و تسریع عملیات گمرکی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره لزوم توجه به افزایش صادرات در حوزه کشاورزی گفت: ناوگان حمل و نقل مناسب برای صادرات، تسریع روند ورود و خروج اقلام‌کشاورزی از گمرکات از مواردی است که در این حوزه باید به آن توجه شود.

لزوم توجه به صادرات محصولات کشاورزی با نوسازی ناوگان حمل و نقل و تسریع عملیات گمرکی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یونس ژائله در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز که با حضور کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی درزمینه‌های توسعه کشاورزی مدرن، رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و توسعه گلخانه دارد.

وی ادامه داد: البته نباید به این جایگاه قانع باشیم بلکه تلاش کنیم تا GDP حوزه کشاورزی و صادرات این حوزه افزایش پیدا کند.

ژائله قیمت مناسب نیروی کار و انرژی را از عوامل مناسب برای سرمایه‌گذاری در کشور دانست و افزود: البته این موارد کافی نیست و باید فضای کسب‌وکار نیز مهیا شود و مقررات سختی و طولانی که برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی وجود دارد، حذف شود.

وی در خصوص الزام بانک‌ها به تخصیص ۱۶ درصد از منابع خود به بخش کشاورزی گفت: این الزام وجود دارد اما اجرایی نمی‌شود و ضمانتی نیز برای آن وجود ندارد تا اگر بانکی تخطی کرد، بانک مرکزی با آن بانک برخورد کند.

 رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم توجه ویژه به صادرات محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: ناوگان حمل‌ونقل مناسب برای صادرات، تسریع روند ورود و خروج اقلام کشاورزی از گمرکات از مواردی است که در این حوزه باید به آن توجه شود.

ژائله با اشاره به‌ضرورت توجه به بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی گفت: تأمین مالی، رفع تعهد ارزی و کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف ازجمله مشکلاتی است که بخش خصوصی در کشور با آن روبرو است.

کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر دو روزه به آذربایجان شرقی با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار کرد و بازدید از پروژه کشت و صنعت آذربایجان خاوری و گروه صنعتی آذر اتصال تبریز از دیگر برنامه‌های قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید