Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبر داد:

تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی؛ بیش از 20 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز طی دوماه اخیر آزاد شد.

تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی گفت: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی در دو ماه اخیر سال جاری ۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی؛ در مناطق باسمنج و خسروشاه شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف به دستور مقام قضایی قلع و قمع شد.

وی افزود: موارد تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوار کشی، محوطه سازی، تفکیک اراضی و... بود که با حضور نماینده دادستانی و عوامل انتظامی تخریب و قلع و قمع شد.

وی یادآور شد: تغییر بی‌‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلاتی است که سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به ‌طور صحیح بهره‌‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

فرقانی خاطرنشان کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید