Iranian Agriculture News Agency

فرقانی خبر داد:

انجام کشت قراردادی در بیش از 6 هزار و 838 هکتار اراضی شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: تأمین غذای سالم و کافی؛ افزایش بهره‌وری و آموزش و ترویج کشاورزی نوین رسالت اصلی جهادکشاورزی است.

انجام کشت قراردادی در بیش از 6 هزار و 838 هکتار اراضی شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه سردرود طی سخنانی بیان کرد: عمده تمرکز اصلی جهادکشاورزی در حوزه زراعت، افزایش عملکرد در واحد سطح است.

وی افزود: در حال حاضر با تغییرات اقلیمی پیش آمده و کاهش سطح ایجاد شده، به ویژه در حوضه دریاچه ارومیه برای تامین غذای مورد نیاز یا کلزای مورد نیاز نمی‌توان به افزایش سطح زیرکشت امیدوار بود. لذا باید به سمت افزایش عملکرد در واحد سطح حرکت کرد تا تولیدی که از گذشته با افزایش سطح انجام شده را جبران کند.

وی با اشاره بر افزایش راندمان تولید در مزارع با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها راندمان تولید در مزارع افزایش می‌یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره بر اجرای کشاورزی قراردادی در شهرستان تبریز و مزیت‌های این طرح تأکید کرد: طرح کشاورزی قراردادی به‌منظور افزایش سود کشاورزان، حذف واسطه‌ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات و کاهش ریسک بازار، انجام می‌شود که در این میان در شهرستان تبریز تاکنون بیش از 6 هزار و 838 هکتار کشت قراردادی ثبت شده است.

وی با اشاره به شناساندن گوجه سبز سردرود در سطح ملی نیز اضافه کرد: سال گذشته جشنواره گوجه سبز سردرود برگزار شد که امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سال آینده نیز برگزار کنیم.

فرقانی خاطرنشان کرد: شهرستان تبریز با دارا بودن 38 هزار هکتار اراضی کشاورزی که از این میزان 25 هزار آبی و 10 هزار هکتار دیمی، سه هزار هکتار باغات را شامل می‌شود و با تولید سالانه 210 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، نقش مهمی در امنیت غذایی استان را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید