Iranian Agriculture News Agency

برگزاری 59 دوره آموزش مدیران و کارکنان در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه واگذاری تصدی‌گری‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است، گفت: در سال جاری 59 دوره آموزشی مدیران و کارکنان در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شده است.

برگزاری 59 دوره آموزش مدیران و کارکنان در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در دومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی که با حضور الهام قاسمی رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سلمان اللهیاری کارشناس مسئول دبیرخانه شورای راهبری توسعه مدیریت استان و دبیران کمیته‌های پنج گانه تخصصی ادارای و سایر اعضاء متشکل از مدیران سازمان برای بررسی عملکرد کمیته‌های پنج گانه و کمیته بهره‌وری برگزار شده بود، گفت: در سال جاری هشت دوره بهبود مدیریت، 42 دوره تخصصی کارکنان و 9 دوره عمومی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شده است که هزار و 550 نفر در دوره‌های مدیریتی شرکت، 9 هزار نفر ساعت آموزش دیده‌اند، هزار و 750 نفر در دوره‌های تخصصی شرکت کرده‌اند و 10 دوره بهبود مدیریت نیز طبق تقویم آموزشی ابلاغی تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی از واگذاری تصدی گری در سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم این سازمان نام برد و گفت: تلاش می‌کنیم تا وظایف قابل واگذاری که جزء وظایف تصدی گری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است و احصا شده را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این مسئله را از نظر ساختاری جلو ببریم.

شفیعی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین واگذاری‌ها در این حوزه واگذاری تصدی‌های مرتبط با ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گاو بومی سرابی است که با تلاش‌هایی که شده به مرحله انتشار آگهی رسیده است.

وی تهیه و انتشار فلوچارت را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه بهبود عملکرد این سازمان و خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: همه بخش‌های سازمان در خصوص تمام خدماتی که ارائه می‌دهند فلوچارت اجرایی تهیه کرده‌اند و در میز ارتباطات مردمی در دسترس عموم قرار داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزاری مستمر جلسات اتاق فکر این سازمان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده قلمداد کرد و گفت: اتاق فکر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی پنج عضو اصلی دارد و به فراخور موضوعی که در آن بحث می‌شود یک کمیته تخصصی با شرکت اساتید دانشگاه، محققان، افراد متخصص و با تجربه، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های مشاوره تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: با بررسی جامع، مشکلات احصا و راهکارهای لازم برای پانتخاب شده و مصوبات آن با امضای رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به‌عنوان دستورالعمل برای تمام بخش‌ها و شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

شفیعی کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این سازمان معرفی کرد و گفت: این کمبود خصوصاً در حوزه نیروهای خدماتی، حفاظتی و رانندگان کاملاً مشهود است، در نتیجه مجبور شدیم خودروهای سازمانی را به کارشناسان تحویل دهیم که این مسئله در حوزه پشتیبانی، تعمیر و نگهداری از خودروهای سازمانی مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی توضیح داد: در حوزه حفاظتی نیز این سازمان اماکن متعددی در سراسر استان دارد که برای هر کدام باید نیروی حفاظتی به تعداد لازم حضور داشته باشند تا به‌صورت شبانه روزی به حراست بپردازند. متاسفانه محدودیتی که سازمان مدیریت در خصوص جذب نیرو برای سازمان مشخص کرده تا حدود زیادی سازمان را با مشکلات مواجه کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید