Iranian Agriculture News Agency

کشت مکانیزه گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در دیمزارهای بستان آباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد از کشت مکانیزه گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان خبر داد.

کشت مکانیزه گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در دیمزارهای بستان آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر منیری بیان کرد: افزایش تولید انواع محصولات دیم در واحد سطح، پایداری تولید، بهبود وضعیت معیشت کشاورزان، افزایش اشتغال در روستاها، تأمین امنیت غذایی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش ماده آلی خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، صرفه‌جویی در مصرف منابع آب‌های زیرزمینی و… از جمله اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها به شمار می‌آید.

وی افزود: کاشت مکانیزه گیاهان دارویی می‌تواند هزینه‌های کاشت را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. این مسئله باعث ایجاد مزیت رقابتی در صادرات محصول می‌شود و تجار و صادرکنندگان می‌توانند اجناس را با قیمت رقابتی در بازارهای جهانی عرضه کنند و در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند. کاشت به‌صورت مکانیزه و ریز کاشت، کیفیت محصول را افزایش می‌دهد و باعث اصلاح تراکم کاشت می‌شود.

منیری یادآور شد: عبور از روش‌های سنتی و کاشت و برداشت با استفاده از روش‌های مدرن و مکانیزه، می‌تواند باعث افزایش کمی و کیفی محصول شود و هزینه‌های تولید را به شکل محسوسی کاهش دهد.

وی گفت: کشت زیره سبز و سیاه دانه به‌صورت مکانیزه انجام شده و طی این کار به‌طور حتم شاهد تولید محصول یکنواخت و با کیفیت گیاهان دارویی در دیمزارهای این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید