Iranian Agriculture News Agency

اهمیت و ضرورت انجام ملاقات‌های مردمی از سوی مسئولین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین ایجاد ارتباطات دو سویه با مردم است .

اهمیت و ضرورت انجام ملاقات‌های مردمی از سوی مسئولین

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در ادامه دیدارهای هفتگی و ملاقات‌های مردمی خود، به مشکلات 22 نفر از مراجعین کشاورزی در محل حوزه ریاست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی رسیدگی کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از عواملی که در سرنوشت هر سازمانی اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن را در نیل به هدف‌هایشان یاری می‌دهد، کیفیت رابطه سازمان با افراد یا سازمان‌هایی است که با آن سر و کار دارند گفت: هر اندازه این ارتباط به طور مفید، مستمر و به شکل موثری گسترش یافته باشد به همان اندازه سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر است. بدون شک یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین ایجاد ارتباطات دو سویه با مردم است.

وی با بیان اینکه ارتباطات مردمی از میان سایر نقش‌های تعریف شده مسئولین، نمایان‌تر و بارزتر است ادامه داد: در این ارتباط دو سویه چهره به چهره، اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که مسئولین سازمان و ادارات باید مدنظر قرار دهند.

فتحی با بیان اینکه بدست آوردن رضایت‌مندی مردم در سیستم اداری نظام اسلامی باید هدف نهایی تکریم باشد تاکید کرد: هر مسئولی نه به دلیل دستورالعمل و بخشنامه و نه به‌عنوان یک وظیفه اضافی در کنار سایر وظایف، بلکه به‌عنوان یک وظیفه انسانی و دینی باید آن را مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه در حکومت علوی پرسشگری یکی از حقوق مسلم مردم و در نتیجه پاسخگویی نیز از عمده‌ترین وظایف مسئولین محسوب می‌شود، ادامه داد: توجه به خواسته‌های مشروع و به حق مردم و ارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات ایشان، حتی اگر پرسش مطرح شده از جانب مردم، چندان منطقی نباشد نیز مورد تاکید است.

فتحی به اصول و ارزش‌های ملاقات‌های مردمی که هر هفته به‌صورت مرتب در سازمان برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ پاسخگویی برخاسته از اعتقاد به جایگاه خادم و مخدوم، تاکید بر رفتار صادقانه، صریح، شفاف و همه فهم، محبت آمیز، مهرورزانه، همراه با شکیبایی و مبتنی بر اعتماد مسئولین با مردم، بازرسی و نظارت پنهان و آشکار بر عملکرد و رفتار مسئولان توسط بالاترین شخص سازمان در تمام مناطق استان، برقراری جلسات مستمر و ملاقات مستقیم با مردم به ویژه نیازمندان در اقصی نقاط استان، خدمت‌گزاری پرشتاب و بی منت و در جهت عدالت  و اعتماد عملی به ضرورت ایفای نقش اصلاحی و نظارت همگانی مردم بر عملکرد نهادها و کارگزاران از جمله آثار این دیدارها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در خاتمه به اهداف و نتایج ارتباط مستقیم مسئولین با مردم اشاره کرد و گفت: شناسایی مطالبات مردم، توسعه پایدار بر مبنای اصلاح و بهبود فرآیندها، پاسخگویی به نیازهای جامعه، تسریع در انجام امور، ایجاد حس همدلی و هم زبانی، رفع مظالم و بی عدالتی در سطح سازمان، مشارکت حداکثری آحاد مردم در تصمیم سازی‌ها، توسعه ظرفیت سازمانی در جهت خدمت رسانی عمومی، حفظ و گسترش پاسخگویی در سه حوزه برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل، رصد کردن نیازهای عمومی به‌طور مستقیم از سوی مدیران سازمان، ایجاد تحرک و پویایی در سیستم، کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرای برنامه‌های عمرانی، کاهش زمان پاسخگویی به افراد حقیقی و حقوقی با تفویض اختیار به مسئولین، رسیدگی به امور مردم در مبدأ و ایجاد هم‌افزایی توان سازمان در رسیدگی به مشکلات و جلوگیری از رویه‌های ناهم ساز در پیگیری امور مردم از ثمرات ارتباط مستقیم مسئولین با مردم به شمار می‌روند.

در این نشست که با حضور حسن ایمانی مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان، شهرام شفیعی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، صمد زمانزاد قویدل معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، فرامرز افشانی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان، داداش نصیری مدیر امور اراضی سازمان، محسن قهرمان نژاد رئیس اداره امور فن‌آوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان، رضا دادخواه رئیس شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی و عین اله زاهدی رئیس اداره حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی انجام شد به مشکلات و مسائل مراجعین رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

 

 

 

حجم ویدیو: 7.43M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید