Iranian Agriculture News Agency

توزیع سه هزار و 900 تن کود شیمیایی در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از توزیع 3900 تن کود شیمیایی در پاییز 1402 در شهرستان مراغه خبر داد.

توزیع سه هزار و 900 تن کود شیمیایی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه کل اراضی زراعی شهرستان مراغه در حدود 75 هزار هکتار است، از این سطح حدود 52 هزار هکتار در سال زراعی جاری تحت کشت غلات و سایر محصولات قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان برای پنجمین سال متوالی در شهرستان بیان کرد: در سال زراعی 1403-1402 نیز حدود 33 هزار و 445 هکتار در قالب این طرح، زیر کشت محصولات گندم به میزان 26 هزار هکتار و جو سه هزار  هکتار رفته است.

خیراندیش ادامه داد: همچنین توزیع کودهای پاییزه اوره، فسفاته و پتاسه شهرستان در طی کاشت پاییزه سه هزار و 900 تن حدود 93 درصد کل سهمیه شهرستانی بوده است.

خیراندیش در خصوص تامین بذر مورد نیاز زارعین شهرستان افزود: امسال در حدود 14 تن بذور غلات، حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی در سطح شهرستان توزیع و کشت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه به اجرای طرح کشت قراردادی در شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون حدود 6 هزار و 625 هکتار در قالب این طرح عقد قرارداد با کشاورزان منطقه انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید