Iranian Agriculture News Agency

ملاک انتصاب مدیران سازمان شایستگی است

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

ملاک انتصاب مدیران سازمان شایستگی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم  ملاک سازمان برای انتخاب و انتصاب مدیران را کارایی و شایستگی دانست و گفت: در این انتصابات هیچ وقت جنیست مطرح نبوده و هر زمانی از ظرفیت بانوان استفاده شده نه تنها پشیمان نشدیم بلکه رضایت هم داشتیم.  

اکبر فتحی با تسلیت ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهادت پیروان مکتب سلیمانی که در حادثه کرمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان این حرکت ناجوانمردانه تروریستی را محکوم می‌کند و اعلام انزجار می‌کند. مطمئن باشند افرادی که باعث این حرکت هستند بنا به فرموده مقام معظم رهبری بی پاسخ نمی‌مانند و انتقام سختی در انتظار آنها است. دشمنان قسم خورده این نظام، خیرخواه ما نیستند، با مکتب حسینی و ولایی مشکل دارند ولی مطمئن باشند که هیچ وقت به جایی نخواهند رسید و پیروزی با مقاومت است. 

وی همچنین با گرامیداشت سالروز ولادت بانوی بزرگ اسلام، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن گفت: برای زنان جمهوری اسلامی ایران، افتخاری بالاتر از این نیست که ولادت حضرت فاطمه به نام روز زن و مادر نامگذاری شده است. این ناشی از آن است که تصمیم‌گیران حکومت و سیاست‌گذاران کشور جایگاه بانوان را ویژه می‌بینند.

فتحی گفت: در بخش کشاورزی نیز بانوان بسیار تلاش می‌کنند و ضمن اینکه وظیفه مادری و همسری را در سطح خانواده و جامعه ایفا می‌کنند، وظیفه سنگین دیگری در حوزه تامین امنیت غذایی انجام می‌دهند. امینت غذایی که اگر تامین نشود، دشمنان به راحتی به کشور تسلط پیدا می‌کنند. 

فتحی بیان کرد: بانوان در بخش کشاورزی که شامل کارشناسان، مدیران، زنان روستایی و عشایری و ... هستند همگام با آقایان در روستاها و مناطق تولید در تلاش هستند و حتی در سخت‌ترین شرایط مثل کرونا نیز دست از کار نکشیدند و برای تامین امنیت غذایی تلاش کردند و ما باید قدردان این زحمت‌کشان باشیم.  

وی یادآور شد: رتبه‌بندی شاغلان بخش کشاورزی یکی از ضروریات است که در تلاش هستیم این رتبه‌بندی اجرا شود.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان نیز در این مراسم با تبریک ولادت ریحانه رسول اکرم، ام بیها، مادر عاشورا و علت هستی حضرت فاطمه (س)  و ولادت حضرت امام خمینی (ره) و تسلیت ایام شهادت سردار دل‌ها، سردار خوبی، شجاعت و ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حضرت فاطمه (س) آمد تا در کوچه‌های تاریک مدینه بگوید که ما پیش از زن یا مرد بودن، انسان هستیم. حضرت زهرا به دنیا آمد تا حلقه وصل ائمه باشد. 

نسرین پیرسمساری با اشاره به حدیثی از پیامبر افزود: رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «پروردگار نور دخترم را شکافت، پس از آن آسمان‌ها و زمین را خلق فرمود؛ پس آسمان‌ها و زمین از روشنایی دخترم فاطمه است و نور دخترم فاطمه از نور خداست و دخترم فاطمه از آسمان‌ها و زمین برتر است... ».

وی به جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: امام خمینی جایگاه زنان را به خوبی ترسیم کردند و می فرمایند « رهبر ما همان زنان هستند». زنان ما در متن و بطن جامعه هستند نه در حاشیه. امام خمینی از زن به‌عنوان مجاهد و مبارز یاد می‌کنند و به زن در ردای مقدس و مهم مادری توجه می‌کنند و از دیدگاه ایشان، اولین محوریت در خانواده زن است.  

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان ادامه داد: حضرت زهرا شخصیت برتر عالم هستی که ما ایشان را به‌عنوان حقیقت بهشتی می‌دانیم و امام می فرماید: اگر فاطمه مرد بود نبی بود. 

وی ادامه داد: اگر امروز ما معرفت زهرایی داشته باشیم هیچ وقت گدای عاطفی در روی زمین پیدا نمی‌کنیم. این عصر به بن بست رسیده تکنولوژی و این بن بست تئور‌ های نخ نمای فمینیستی را هیچ چیز، به غیر از اسلام نمی‌تواند پر کند که در دنیای غرب و شرق تبعاتش را می‌بینیم.

پیرسمساری بیان کرد:  در اینکه بشریت مدیون حضرت زهرا است شکی نیست، اما برای رسیدن به این الگو، باید انس با حضرت زهرا داشته باشید، بیدار شویم و به ارزش‌های دینی خودمان برگردیم، تمسک پیدا بکنیم به اهل بیت و از خداوند شناخت پیدا بکنیم. زن امروز ما باید نگاهش به آسمان باشد و در مسیر بصیرت فاطمی باشد.

مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و محکومیت حادثه تروریستی کرمان گفت: در سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت شهرستان‌ها، تعداد همکاران خانم 500 نفر است.

رقیه زرگری با اشاره به اینکه کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی که چند سالی است مغفول مانده بود، مجددا کار خود را دنبال می‌کند افزود: این کمیسیون چالش‌ها و مباحث زنان شاغل را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کمیسیون دارای هفت کارگروه از جمله سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی و آموزشی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی، امور رفاهی و فرهنگی، برنامه‌ریزی و حمایت‌های حقوقی، بانوان اثر گذار، محقق و نوآور، زنجیره ارزش و کسب کار زنان روستایی و عشایری که استان‌ها در آن عضویت دارند و با تقسیم وظایفی که انجام گرفته است، امیدواریم بهبودی وضعیت زنان را شاهد باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از بانوان تاثیرگذار سازمان در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید