Iranian Agriculture News Agency

هشدار به متخلفان تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در مرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند به متخلفان تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی هشدار داد.

هشدار به متخلفان تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یوسف ضیاء مهر از تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این شهرستان خبر داد وگفت: در راستای اجرای احکام مربوط به قلع و قمع غیرمجاز در اراضی کشاورزی طبق احکام صادره در 9 ماهه نخست سال جاری، 33 پرونده احکام قطعی مربوط به تبصره دو ماده 3 در شهرستان مرند اجرا شده است.

وی ادامه داد:  همچنین در قالب تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی،  77 فقره پرونده از باب پیشگیری و قبل از تکمیل بنا شامل دیوارکشی، بنای نیمه کاره، تفکیک و... با حضور نماینده دادستان، عوامل انتظامی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اجرا شده است.  

 ضیاء مهر افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان مرند و مستعد بودن برخی مناطق خوش آب وهوا، ساخت سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ‌ها در این مناطق  اتفاق می‌افتد و با معضلی به نام تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مواجه هستیم، این امر باعث می شود که برخوردهای قانونی هم به تناسب آنها شدیدتر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ویژه مرند با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از اراضی کشاورزی و امنیت غذایی مردم احساس تکلیف می‌کنیم، گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته ما هر هفته بدون استثنا اقدام به اجرای احکام خواهیم کرد و با جدیت بیشتردنبال خواهیم کرد تا از کاربری‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

ضیاء مهر بیان کرد: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم، چراکه بی‌تفاوتی در این زمینه می‌تواند امنیت غذایی ما را خدشه‌دار کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری‌ها عنوان و تأکید کرد: هرگونه اقدام که مانع از تداوم تولید، بهره‌برداری و استمرار کشاورزی شود از مصادیق تغییرکاربری غیرمجاز تلقی خواهد شد که در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جرم انگاری شده است و مستحدثات نیز مشمول قلع و قمع می‌شود.

وی هشدار داد هیچ‌گونه اغماضی با هیچ کسی در حوزه تغییر کاربری اراضی نخواهیم داشت و با شدت با همه متخلفین برخورد خواهیم کرد.

ضیاءمهر گفت: به تمامی شهروندان توصیه می‌کنم، حتما قبل از هرگونه اقدام به تغییر کاربری از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام کرده و مجوز لازم را اخذ کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت طبق قانون حتما با شعبه ویژه‌ای که در این مورد تشکیل و احکامی که صادر می‌شود  به ردیف اجرا گذاشته و هر هفته قلع وقمع‌ها را اجرا خواهیم کرد. لذا شهروندان دقت کنند با ساخت و سازهای غیرمجاز متحمل هزینه‌های اضافه نشوند و در این خصوص انتظار داریم که در حدود قانون با ما همکاری بکنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید