Iranian Agriculture News Agency

صدور بیش از 163 هکتار شناسنامه برای باغات شهرستان مرند

جلسه منطقه‌ای اجرایی کردن شناسنامه باغات شهرستان‌های مرند، جلفا و شبستر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند برگزار شد.

صدور بیش از 163 هکتار شناسنامه برای باغات شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با حضور اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان، هادی فرجی آزاد رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان، اسماعیل الهیاری معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه  مرند، محرم آقایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر، دبیران اجرایی اتاق اصناف وکارشناسان باغبانی شهرستان‌های مرند، جلفا، شبستر و اعضای اتاق اصناف این شهرستان‌ها جلسه منطقه‌ای اجرایی کردن صدور شناسنامه باغات و گواهی تولید محصولات باغبانی در اتاق جلسه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند برگزار شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در این جلسه گفت: در راستای ایجاد بانک اطلاعات جامع بهره‌برداران بخش کشاورزی و پایش محصولات از مبادی تولید تا بازارهای عرضه داخلی و خارجی و به‌منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیرو ابلاغیه سازمان جهاد کشاورزی استان از خردادماه سال 1402 طرح شناسنامه دار کردن باغات شهرستان مرند توسط اتاق اصناف کشاورزی پیگیری و اجرا شد.

اسماعیل الهیاری خاطرنشان کرد: صدور شناسنامه باغات از طریق سامانه تحت وب موسوم به سبک انجام می‌شود که با کد دوبعدی (QR Code) در این سامانه امکان پایش مبادی تولید و استانداردسازی محصولات برای تنظیم بازارهای داخلی و خارجی برای باغداران در سطح استان و شهرستان فراهم شده است.

وی با اشاره به نقش اتاق اصناف کشاورزی در اجرای این طرح گفت: شهرستان مرند بیش از 163 هکتار شناسنامه برای باغات این شهرستان صادر کرده است.

الهیاری شناسنامه دار کردن باغات را گامی برای توسعه و استانداردسازی تولیدات دانست و افزود: کشاورزان با مراجعه به نظام صنفی کشاورزی شهرستان  نسبت به شناسنامه دار کردن باغات اقدام‌ کنند.

باغداران می‌توانند با مراجعه به دفاتر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و ثبت درخواست صدور شناسنامه باغی در سامانه، از تمام خدمات، تسهیلات، یارانه‌های دولتی و مزایای تعرفه‌های کشاورزی آب، برق و سوخت بهره‌مند شوند.

کل مساحت باغات شهرستان مرند 10 هزار و 705 هکتار با 13 هزار و 634 نفر بهره‌بردار و با تولید 82 هزار تن انواع محصولات در سال جاری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید