Iranian Agriculture News Agency

مرمت و لایروبی قنوات در شهرستان اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از مرمت و لایروبی قنوات در شهرستان اسکو خبر داد.

مرمت و لایروبی قنوات در شهرستان اسکو

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابوالفضل فرشبافیان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و برداشت‌های غیراصولی از قنوات منطقه، سطح آب‌های زیرزمینی پایین آمده و به دلیل عدم نگهداری و مرمت قنوات توسط خود بهره‌برداران گاهی در طی سال‌های متوالی وضعیت قنات‌های منطقه نیاز ضروری به مرمت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان اسکو جز شهرستان‌های پر قنات استان و دارای 158 رشته قنات است همه ساله اعتبارات استانی و صندوق توسعه کشاورزی برای حفظ این میراث گران‌بها، مرمت و لایروبی قنوات تعلق می‌گیرد و امیدواریم که این اعتبارات مالی افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: در سال 1401 و سال جاری بیش از 10 رشته قنات با اعتبار 17 هزار میلیون ریال مرمت و لایروبی شد و پیش‌بینی می‌شود با اعتبارات جدید سال 1403-1402 در سال جدید نیز 10 رشته قنات در اسکو و ایلخچی مرمت شود.  

فرشبافیان یادآور شد: در حال حاضر طی درخواست‌های مکرر بهره‌برداران وضعیت کنونی قنات‌ها تحت مطالعه و بررسی قرار گرفته است و کارشناس فنی و زیربنایی مدیریت طی بازدیدهای مکرر از قنوات شهرستان برای این امر خداپسندانه اقدامات لازم را با جدیت انجام خواهند داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید