Iranian Agriculture News Agency

از رسانه‌های برتر روز جهانی خاک در استان آذربایجان شرقی تجلیل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اهدای لوحی از رسانه‌های برتر روز جهانی خاک در استان آذربایجان شرقی بابت پوشش مناسب اخبار روز جهانی خاک و انعکاس اهمیت آب و خاک به‌عنوان منشأ حیات تجلیل کرد.

از رسانه‌های برتر روز جهانی خاک در استان آذربایجان شرقی تجلیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، از رسانه‌های برتر روز جهانی خاک در استان آذربایجان شرقی بابت پوشش مناسب اخبار  روز جهانی خاک و هفته خاک و انعکاس اهمیت آب‌وخاک به عنوان منشأ حیات با اهدا لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 در لوح تقدیر اهداء شده از طرف اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به مدیران مسئول این رسانه‌ها آمده است:

«یکی از کارهای جدی در حفاظت از محیط‌زیست حفاظت از دو ثروت عظیم و ذخیره حیاتی ملت‌ها یعنی «آب» و «خاک» و پرهیز از برخورد مسرفانه با آنها است. هر ساله سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد (فائو) در روز 5 دسامبر (14 آذرماه) بزرگداشت روز جهانی خاک را برگزار می‌کند و شعار سال 2023 میلاد«خاک و آب منشأ زندگی» بود. خاک بستری برای حفظ پوشش گیاهی و تأمین امنیت غذایی است و علاوه بر حفظ پوشش گیاهی و تأمین امنیت غذایی توانایی ذخیره آب درون خود و جلوگیری از وقوع سیلاب را دارد و بستری برای حفظ پوشش گیاهی است. حفظ و حراست از خاک به عنوان سرمایه ملی و میراث آیندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. با این وجود کمتر مورد توجه ساکنان روی زمین قرار گرفته است و با توجه به غیرقابل تجدید بودن و نقش های متعدد و حیاتی خاک در طبیعت، حفظ آن برای آینده پایدار و امنیت غذایی ضروری است.

امروزه رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آموزش از خود ایفا می کنند، از این رو تأثیرپذیری مردم از رسانه ها، بر نوع رفتار و نگرش آنها بر حفاظت از خاک و آب اثرگذار خواهد بود. بدینوسیله ضمن گرامیداشت هفته خاک و تبریک انتخاب آن رسانه به عنوان رسانه برتر روز جهانی خاک، با اهدا این لوح از تلاش و مساعی ارزنده شما تشکر و قدردانی می نمایم.

امیدوارم در سایه الطاف خداوند متعال درخدمتگزاری به اسلام ناب محمدی (ص) و با پیروی از فرامین مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) موفق وموید باشید.»

با رصد عملکرد رسانه‌های استان، پیمان پاکزاد مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی-ایرنا در آذربایجان شرقی، سیفدار مدیر مسئول پایگاه خبری بام کشور، محمدزاده مدیر مسئول پایگاه خبری آدینه پرس و امینی مدیر مسئول پایگاه خبری صدای آناک، به‌عنوان رسانه‌های برتر آذربایجان شرقی در هفته خاک انتخاب و از آنها تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید