Iranian Agriculture News Agency

جهاد سازندگی اولین نهادی بود که شیرینی انقلاب را به مردم مناطق محروم چشاند

فرمانده اسبق انتظامی آذربایجان شرقی گفت: وفاق و همدلی حول محور ولایت شرط موفقیت است و کسانی که از ولایت فاصله گرفتند به عاقبت خوبی دچار نشدند.

جهاد سازندگی اولین نهادی بود که شیرینی انقلاب را به مردم مناطق محروم چشاند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سردار محمدعلی نصرتی در مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و با حضور پرشور مدیران و کارکنان این سازمان و ادارات تابعه برگزار می‌شد، خدمت به هم‌نوعان را وظیفه‌ای الهی و امری مقدس دانست و گفت: اولین نهادی که شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم مناطق محروم چشاند، جهاد سازندگی بود و من همیشه از این سازمان خاطرات بسیار خوبی به یاد دارم.

وی ایستادگی مردم غزه در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را ستودنی توصیف کرد و گفت: این حماسه مقاومت موجب عزت و شرف همه مسلمانان است.

معاون سیاسی امنیتی اسبق استانداری آذربایجان شرقی سلامتی، امنیت، ولایت و توفیق خدمت‌رسانی را از نعمات الهی دانست و گفت: اگر برای این نعمات شکرگزار باشیم خداوند آنها را افزون خواهد کرد اما اگر کفران نعمت کنیم، این نعمت‌ها از دسترس ما خارج خواهند شد.

سردار نصرتی ولایت ‌پذیری را ضامن پیروزی و از بزرگترین نعمت‌هایی دانست که خداوند به ما عطا کرده است و افزود: شرط موفقیت ما وفاق و همدلی حول محور ولایت است. هر کسی که از ولایت فاصله گرفت عاقبت خوبی برای او رقم نخورد. ما نیز وظیفه سنگینی داریم و نباید فریب اغواگری‌های دشمن را بخوریم و از ولایت فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی اهداف راهبردی غرب و ایالات ‌متحده آمریکا را نه تنها در منطقه بلکه در سراسر دنیا به چالش کشید و مهم‌ترین متحد استراتژیک آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه را از کار برکنار کرد. این پیروزی الهی دستاوردهای زیادی داشت و به بساط سلطه‌پذیری، سرسپردگی وتحقیر ملت ما خاتمه داد.

فرمانده اسبق انتظامی آذربایجان شرقی افزود: علی‌رغم همه مشکلاتی که استکبار جهانی برای کشور و جوانان ما ایجاد کرد اما توانستیم به لطف و همت این جوانان باایمان، در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و ترقی دست پیدا کنیم.

سردار نصرتی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی همه دنیا در مقابل کشور ما قرار گرفتند و تلاش کردند تا نظام ما را سرنگون و خاک ما را اشغال کنند اما با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و جان‌فشانی‌ها جوانان کشور، ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: بعد از ناکامی در جنگ تحمیلی، استراتژی خود را عوض کردند و به جنگ نرم روی آوردند و تلاش کردند تا مردم را ناامید و فضا را غبارآلود کنند اما بصیرت و دشمن‌شناسی مردم برگ زرین و درخشان دیگری در نظام جمهوری اسلامی رقم زد.

معاون سیاسی امنیتی اسبق استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد: آذربایجان در طول تاریخ در نگهبانی و حراست از تمامیت مرزی و خاک کشور پیش‌قدم و در بیداری و حفاظت از انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است و این موجب افتخار مردم آذربایجان است.

سردار نصرتی گفت: حماسه 9 دی کارآمدی نظام دینی برای عبور از بحران‌ها را نشان داد و به دنیا فهماند که نظام دینی با ویژگی‌هایی که دارد قابل شکست دادن نیست.

وی در خصوص شخصیت والای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی عارفی دل‌سوخته بود که در نظام مقدس جمهوری اسلامی شأنی جز سربازی برای خود متصور نبود و به همین خاطر نیز وصیت کردند که روی سنگ مزارش چیزی جز عنوان سرباز برای وی درج نکنند.

فرمانده اسبق انتظامی آذربایجان شرقی با توصیف شخصیت سیدالشهدا مقاومت گفت: حاج قاسم برای خدمت به مردم محروم مشتاق، در جمع همکاران و هم‌رزمان متواضع و در مقابل دشمنان بی‌باک و سلحشور بود. همین سجایای اخلاقی باعث شده بود تا از او به‌عنوان یک نابغه یاد کنند و چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در محور مقاومت، همه معادلات نظام سلطه را بر هم زده بود.

سردار نصرتی ادامه داد: اگر سردار سلیمانی نبود، سوریه سقوط کرده بود و عراق نیز به دست تروریست‌های داعش افتاده بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: وظیفه ما در مقابل همه شهدا این است که اجازه ندهیم دستاوردهای این ملت کهن با سابقه تاریخی طولانی از بین برود و با غفلت به پیاده نظام دشمنان مبدل نشویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید