Iranian Agriculture News Agency

بازدید از پروژه احداث شهرک دامپروری شهرستان مرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در جریان بازدید از پروژه احداث شهرک دامپروری شهرستان مرند از روند رو به رشد اقتصادی شهرستان مرند خبر داد.

بازدید از پروژه احداث شهرک دامپروری شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی با حضور در شهرستان مرند، ضمن بازدید از پروژه احداث شهرک دامپروری در بخش یامچی و کارخانه در حال احداث تولید آبمیوه، در جلسه رفع موانع تولید حضور یافت.

وی در این جلسه گفت: شهرستان مرند با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیت کالا، دارای موقعیت خاص جغرافیایی است؛ ولی آنگونه که باید در سال‌های گذشته در زمینه جذب سرمایه‌گذاری فعال باشد، فعال نبوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: طی دوسال اخیر، شاهد حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زیادی در این شهرستان بودیم به نحوی که تا پایان سال آینده، شاهد بهره‌برداری از چندین کارخانه، تولیدی چشمگیر در این شهرستان با ظرفیت اشتغال‌زایی برای بیش از سه هزار نفر خواهیم بود.

کلامی ادامه داد: در این جلسه، تعدادی از صاحبان واحد‌های تولیدی، مشکلات خود را بیان کردند که دستورات لازم جهت رفع این مشکلات صادر شد.

در بازدید میدانی محمد کلامی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از پروژه احداث شهرک دامپروری و زنجیره تولید شرکت کیمیاپرور واقع در اراضی مرکید  شهرستان مرند، داود عباسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، نادر نقیلی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، میرخلیل هاشمی معاون شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، اسماعیل الهیاری معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند، به همراه بخشدار بخش یامچی و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان حضور داشتند.

شرکت کیمیاپرور با هدف اولیه تولید و عرضه جوجه یک‌روزه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در استان آذربایجان شرقی شروع کرده و در حال حاضر با چهار واحد مرغ مادر ، یک واحد کارخانه خوراک دام و طیور و یک واحد کشتارگاه طیور، در قالب زنجیره تولید گوشت مرغ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در راستای تکمیل زنجیره، مجتمع مرغداری مرند در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار واگذاری شرکت شهرک‌های کشاورزی با ظرفیت پرورش ۱.۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی در هر دوره، کارخانه جوجه کشی گوشتی به ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه در سال و کارخانه دان آماده طیور به ظرفیت سالانه ۵۵ هزار تن در اراضی روستای مرکید بخش یامچی شهرستان مرند در حال احداث است.

این طرح با سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریالی در مدت زمان ۳۰ ماه و با اشتغال‌زایی برای ۲۴۰ نفر انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید