Iranian Agriculture News Agency

تامین آب ۱۵۰۰ هکتار باقی‌مانده از اراضی پایاب سد ارسباران در شهرستان کلیبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به اتفاق مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از پروژه‌های آب و خاک در پایاب سد ارسباران شهرستان کلیبر، سد مخزنی قیز قلعه سی و اراضی پایاب سد خداآفرین بازدید کرد.

تامین آب ۱۵۰۰ هکتار باقی‌مانده از اراضی پایاب سد ارسباران در شهرستان کلیبر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به اتفاق مدیران شرکت آب منطقه‌ای و اقتصاد و دارایی استان از مسیرانتقال آب سد ارسباران و اراضی پایاب این سد در بخش آبش احمد شهرستان کلیبر بازدید کردیم.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل، این سد و مسیر انتقال و اراضی پایاب در سطح هزار و 500 هکتار مورد بهره‌برداری قرارگرفته است و این در حالی است که حجم مخزن سد برای سه هزار هکتار برنامه‌ریزی شده بود.

فتحی افزود: بررسی برای تامین آب هزار و 500 هکتار دیگر در حال انجام است تا با ترمیم مسیر انتقال و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری عملیات اجرایی هزار و 500 هکتار مابقی اراضی پایاب آغاز شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در یک ماه گذشته برای ترمیم خط انتقال آب اقدامات خوبی انجام شده است.

اکبر فتحی در ادامه به همراه واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و اصغر بهروز فرماندار خداآفرین از سد مخزنی قیز قلعه سی و اراضی پایاب سد خداآفرین بازدید کردند.

 

 

 

 

حجم ویدیو: 11.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید