Iranian Agriculture News Agency

تخفیف ۴۵ درصدی بیمه برای کشاورزانی که هم‌زمان در طرح جهش تولید و کشاورزی قراردادی شرکت کنند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اعمال تخفیف ۴۵ درصدی حق بیمه محصولات زراعی در طرح جهش تولید در دیمزارها و تخفیف ۲۰ درصدی در کشاورزی قراردادی خبر داد.

تخفیف ۴۵ درصدی بیمه برای کشاورزانی که هم‌زمان در طرح جهش تولید و کشاورزی قراردادی شرکت کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده با اعلام این مطلب گفت: کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و کشت قراردادی به‌صورت هم‌زمان مشارکت دارند از مزایای ویژه هر دو طرح برخوردار می‌شوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با تشریح این مزایا گفت: در طرح جهش تولید تخفیف ۴۵ درصدی حق بیمه به مبلغ ۱۲۵ هزار تومان برای هر هکتار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از مبلغ ۱۲۵ هزار تومان حق بیمه به ازای هر هکتار، ۵۰ هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۷۵ هزار تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

رحیم زاده ادامه داد: در طرح کشاورزی قراردادی نیز علاوه بر تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه به مبلغ ۷۰ هزار تومان و علاوه بر آن کرایه حمل به ازای هر تن محصول تحویلی به دولت به میزان ۱۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. به این ترتیب، کشاورزان می‌توانند ضمن مشارکت در این دو طرح و پرداخت حق بیمه ناچیز، با خیالی آسوده به فعالیت‌های تولیدی خود ادامه دهند.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ بیمه توسط رسانه‌ها در سطح استان تأکید کرد و گفت: یک بهره‌بردار در زمینه زراعت باید اولین قدم برای تولید را با بیمه زارعت آغاز کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید