Iranian Agriculture News Agency

افزایش راندمان تولید در مزارع با اجرای طرح جهش تولید

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها راندمان تولید در مزارع افزایش می‌یابد.

افزایش راندمان تولید در مزارع با اجرای طرح جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی در جلسه کشت قراردادی و طرح جهش تولید در دیمزارها طی سخنانی بیان کرد: تاکنون در زمینه اجرای طرح کشت قراردادی برای سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تبریز قرارداد ثبت شده است.

وی افزود: هدف از کشت قراردادی، تنظیم قراردادهای اجرایی با صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای تنظیم قرارداد بیمه و تخفیف در بیمه کشاورزان، خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده و پرداخت کرایه حمل به میزان ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر تن، پرداخت مبالغ پیش پرداخت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی براساس قراردادهای منعقده با کشاورزان، همکاری در راه‌اندازی سامانه مدیریت و رصد کشاورزی قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی است.

فرقانی با بیان اینکه بیمه کشاورزی باید خسارت واقعی را به موقع پرداخت کند و حمایتی باشد، گفت: با پرداخت به موقع خسارت واقعی باید بیمه محصولات کشاورزی نسخه‌ای شفابخش برای کشاورزان باشد تا برای کشاورزی قراردادی با رغبت زیادی مراجعه کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه با اشاره به میزان جهش تولید در شهرستان تبریز، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۸۳ هکتار از اراضی شهرستان تبریز در طرح جهش تولید در دیمزارها تاکنون مساحی شده است.

وی در خصوص مزایای طرح جهش تولید در دیمزارها، بیان کرد: گستردگی طرح، تنوع در کشت، مکانیزاسیون و ارائه تسهیلات از عمده مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

فرقانی یادآور شد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها راندمان تولید در مزارع افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید