Iranian Agriculture News Agency

کنگره ملی 10 هزار شهید در آذربایجان شرقی برگزار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید آذربایجان شرقی، برگزاری این یادواره را فرصتی برای الگوبرداری از شهدا در مسیر پیشرفت ایران اسلامی و زدودن تعلقات دنیوی در زندگی فردی دانست.

کنگره ملی 10 هزار شهید در آذربایجان شرقی برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن کامل پیام اکبر فتحی به شرح زیر می باشد:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

مرگ حق است و فرشته مرگ، همراه همیشگی آدمی است و انسان را گریزی نیست از روزی که مرگ در زده و او را همراه با خود به جهان پسین ببرد؛ اما چه خوش سعادت‌اند آنها که فرشته مرگ را در جامه شهادت نظاره کردند، به او لبخند زدند، مشتاقانه به سویش شتافتند و به شوق دیدار معبود محبوب، از دنیای وابستگی و تعلق پرکشیدند.

شهدا نه شمع محفل بشریت، بلکه خورشید تابان جهان هستی‌اند. آن‌چنان درخشان که تلالو انوارشان فراتر از مکان به چشم می‌خورد و گرمای وجودشان در سراسر تاریخ، روح انسان‌های آزاد را بیدار می‌کند.

در اشتباهیم اگر تصور کنیم که برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها، برای پاسداشت یاد و خاطر شهداست. شهدا زنده، جاویدان و فناناپذیرند. یاد و خاطر آنها هر صبح و شام بر بلندای تاریخ انسانیت ندا زده خواهد شد و فرشتگان به عظمت نامشان کرنش خواهند کرد. برگزاری یادواره برای شهدا تنها با این هدف است که به ما یادآوری کند در این جهان پر از وابستگی، باید دل‌بسته محبوب حقیقی بود. چشم‌ها را باید از تعلقات دنیوی شست تا در پس این جهان، خدای بلندمرتبه را دید که انسان را فرامی‌خواند به سوی ابدیت و یگانگی. تا به ما یادآوری کند که ما قطره ای زلال بودیم و اگر گل و لای وجود خود را بر جای گذاریم و زلال شویم، مقصدمان دریاست و با بالهای انسانیت و شرافت می توانیم تا سدره المنتهی پرواز کنیم و همنشین یار شویم.

هویت ایران عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوسته با یاد و نام شهداست و اگر آن بزرگواران نبودند، ثبات و امنیت که امروزه شاهد آن بودیم، رقم نمی خورد.

در تاریخ مقدس جمهوری اسلامی، جهاد سازندگی یک نهاد انقلابی بود که از بطن انقلاب با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در 27 خرداد 1358 شکل گرفت که نشان از آینده‌نگری، هوشمندی و ذکاوت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود و اقداماتی که این نهاد پس از تشکیل انجام داد نشان‌دهنده ضرورت تشکیل آن بود.

با شروع جنگ تحمیلی جهادگران به ندای پیر و مرشد خود امام خمینی (ره) لبیک گفتند و براساس وظیفه شرعی و ملی که برای خود احساس می‌کردند در جنگ حاضر شدند. جهادگران آن‌قدر در جنگ پیش رفتند که از امام خمینی (ره) لقب سنگر سازان بی سنگر دریافت کردند. دفاع در پشت سنگر یک اقدام مهم است اما ساختن این سنگر زیر آتش دشمن یک مسئله دیگر است که همین جان‌فشانی‌ها مورد عنایت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) قرار گرفت.

جهاد سازندگی در جبهه‌های جنگ تحمیلی خط‌شکن بود. جهادگران، فرزندان این نهاد برخواسته از انقلاب اسلامی، بر فراز بولدوزرها و ماشینهای راهسازی، زیر باران خمپاره های غرب و شرق، مشق عاشقی کردند و به پاس آنکه زیر شمشیر غمش رقص کنان پای کوبیدند، مدال سنگرساز بی سنگر بر سینه زدند و در این راه جهادگران استان آذربایجان شرقی 121 شهید تقدیم انقلاب نمود لذا در راستای برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی و به پاسداشت مقام رفیع شهدای جهادگر، سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اجلاس پرشوری را برای بازخوانی فداکاری های این جهادگران در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کرد که به برکت نام مبارک این شهدا، با استقبال گسترده مردم شریف و شهید پرور آذربایجان شرقی روبرو شد.

به نمایندگی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و سنگرسازان بی سنگر استان ضمن تشکر و خداقوت محضر متولیان برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی و اعلام آمادگی جهت حضور پرشور همه جهادگران و یادگاران سنگرسازان بی سنگر در این مراسم بزرگ که در روز پنجشنبه 23 آذرماه در سالن سردارجهادگر شهید پورشریفی تبریز برگزار خواهد شد، با تاسی از مقام والای شهدا، برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی را فرصت مناسب دیگری برای پیشرفت و ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی و زدودن زنگار مسائل دنیوی از روح و روان فردی می دانم و امیدوارم بتوانیم ادامه دهندگان واقعی راه شهدا باشیم.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید