Iranian Agriculture News Agency

جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز با محوریت احیای دریاچه ارومیه و تامین امنیت غذایی برگزار شد

هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق تبریز با محوریت پیگیری اجرایی شدن احیای دریاچه ارومیه و تامین امنیت غذایی با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مدیرکل امور عشایر استان، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی و جمعی از اساتید دانشگاهی به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار شد.

جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز با محوریت احیای دریاچه ارومیه و تامین امنیت غذایی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه‌ها و اساتید در جهت توسعه بخش کشاورزی، از دانشگاه مراغه به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین و فعال‌ترین دانشگاه‌ها در این زمینه یاد کرد.

بشیر جعفری در ادامه به تشریح سه محور اصلی این نشست تحت عناوین احیا و نجات دریاچه ارومیه، بحث امنیت غذایی و توسعه پایدار روستای در استان پرداخت و با اشاره به اینکه جلسات متعددی در کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز در حوزه نجات دریاچه ارومیه تشکیل شده است، افزود: تاکنون ۱۳ طرح در راستای احیای دریاچه ارومیه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به ایجاد کمربند سبز در حاشیه دریاچه ارومیه اشاره کرد.

وی گفت: یافته‌های کارشناسی‌شده، علمی و قابل اجرا در حوزه دریاچه ارومیه اکنون در دسترس است و لازم است با تفکیک مسئولیت ها بین بخش‌های مختلف و مرتبط با این حوزه اجرایی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق تبریز، بحث امنیت غذایی را از دیگر موضوعات مهم مورد توجه در این کمیسیون عنوان کرد.

وی بر لزوم توسعه پایدار روستایی در استان تاکید کرد و افزود: بنده چندین سال است به‌صورت جدی در این زمینه و همچنین اشتغال زنان روستایی تحصیل‌کرده و ایجاد کسب و کارهای کوچک فعالیت دارم.

جعفری از فعالیت سه صندوق فعال زنان در بخش کشاورزی در استان خبر داد و ‌گفت: این صندوق‌ها در حال حاضر در بیش از ۷۰ روستای استان فعالیت دارند و دوهزار و ۱۰۰ نفر در قالب آن  مشغول فعالیت هستند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید