Iranian Agriculture News Agency

نمایش دستاوردهای دانش‌بنیان کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس 2023

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دستاوردهای دانش‌بنیان حوزه کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس به نمایش درآمد و این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا ارتباطی مؤثرتری بین بخش دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

نمایش دستاوردهای دانش‌بنیان کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس 2023

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از  نمایشگاه رینوتکس 2023 و مراسم اختتامیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حضور 39 شرکت دانش‌بنیان بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی حضور داشتند، گفت: در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) 36 طرح در زون کشاورزی به نمایشگاه عموم در آمد که این طرح‌ها شامل 18 ایده و 18 طرح تجاری ‌سازی شده است. این طرح‌ها در زمینه‌های تولید کودهای نانو، اسید آمینه، اسید هیومیک، تولید خوراک دام، بهینه سازی ضایعات کشاورزی و معرفی ارقام جدید یونجه و گندم با بهره‌وری بالاتر و مقاوم نسبت به شرایط سخت است.

وی جذب و پرورش ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های کاربردی، ایجاد بستری مناسب برای شبکه سازی میان فناوران و بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، کمک به تجاری سازی فناوری، شناسایی و حمایت از فناوری‌های برتر کشور، کمک به برندسازی آن‌ها، شناسایی نیازهای فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آن‌ها را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: نمایشگاه رینوتکس یک فرصت مناسب بود تا ارتباطی مؤثر و مستمر بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد شده و در بستر این ارتباط، نیازهای فناورانه بخش کشاورزی رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزایش ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان قلمداد کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی بیش‌ازپیش در دستور کار این سازمان قرار گرفت و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تا ابتدای دولت سیزدهم تنها سه شرکت بود و طی یک سال اخیر تعداد ۴۲ شرکت به این مجموعه اضافه شده است. البته توجه ما تنها به افزایش عددی این شرکت‌ها نیست و کیفیت فعالیت آن‌ها، افزایش بهره‌وری و به به کارگیری یافته‌های این شرکت‌ها در حوزه کشاورزی را نیز به‌صورت جدی در دستور کار داریم.

در آیین اختتامیه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۲۳، فناوران برتر جشنواره رینوتکس معرفی و تجلیل شد که در حوزه فناوری کشاورزی، آب فناوری زیستی و صنایع غذایی طرح تولید لاکتیک اسید از ضایعات کشاورزی حائز رتبه‌ی اول و طرح ارقام جدید برتر گندم در مناطق سردسیر شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

 

 

 

 

 

حجم ویدیو: 23.80M | مدت زمان ویدیو: 00:04:08
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید