Iranian Agriculture News Agency

ارائه 36 طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس 2023

یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) تبریز با حضور فناوران و مسئولان آذربایجان‌شرقی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه 36 طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی به معرض بازدید عموم در آمد.

ارائه 36 طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس 2023

به گزارش خبرنگار ایانا در  آذربایجان شرقی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) به خبرنگاران گفت: زون کشاورزی و صنایع تبدیلی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی یک فرصت مناسب برای معرفی و گسترش ایده‌ها و طرح‌های جدید در بخش کشاورزی است.

نادر نقیلی ادامه داد: امسال 36 طرح در زون کشاورزی به نمایشگاه عموم درآمد که این طرح‌ها شامل 18 ایده و 18 طرح تجاری‌سازی شده است. این طرح‌ها شامل تولید کودهای نانو، اسیدآمینه، اسید هیومیک، تولید خوراک دام، بهینه‌سازی ضایعات کشاورزی و معرفی ارقام جدید یونجه و گندم با بهره‌وری بالاتر و مقاوم نسبت به شرایط سخت است.

وی افزود: بخش خصوصی با حضور در این نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است و بخش دولتی نیز با اعلام نیازهای فناورانه خود زمینه را برای فعالیت‌های آتی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: شرکت‌ها و افراد دارای طرح و ایده با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی ضمن معرفی طرح خود با دیگر تولیدکنندگان و صاحبان ایده تبادل داشته و از تجربیات آن‌ها جهت پیشرفت استفاده می‌کنند.

نقیلی با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن یافته‌های علمی و پژوهش‌های حوزه کشاورزی گفت: نتایج تحقیقات در بخش کشاورزی تا زمانی که عملیاتی نشود نه‌تنها منشأ ثروت آفرینی نیستند بلکه باعث به هدر رفتن منابع مختلف و همچنین ایجاد مشکلات برای جامعه خواهد شد بنابراین باید تجاری‌سازی در دستور کار سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: در نمایشگاه ربع رشیدی امسال ۷۹۱ طرح داخلی و خارجی حضور دارند و استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه شده است.

نقیلی با اشاره به اینکه تحقیقات کشاورزی، وظیفه محوری توسعه دانش و فناوری برای توسعه پایدار کشاورزی را بر عهده دارد، گفت: تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقات کشاورزی در راستای توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و کارآفرینی است.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) هم‌زمان با اولین نمایشگاه رینوفست و هم‌چنین رویداد جایزه ملی فناوری ایران از ۱۴ تا ۱۷ آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در حال برگزاری است و بازدید برای عموم آزاد است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید