Iranian Agriculture News Agency

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز مطرح کرد:

ایران در زمینه فرسایش خاک در دنیا در رتبه اول قرار دارد

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت خاک، آب و غذا در سفارشات انبیای الهی، گفت: خاک در دنیا با ۴۰ چالش مواجه است که ۳۱ مورد از آن در کشور ما روی می‌دهد.

ایران در زمینه فرسایش خاک در دنیا در رتبه اول قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلیل شفق در همایش روز جهانی خاک در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بیان کرد: فرسایش خاک از مهم‌ترین عوامل نابودی خاک است که در این زمینه کشور ما در دنیا در رتبه اول قرار دارد و سایر عوامل انسانی و طبیعی نیز اراضی کشاورزی کشور را تهدید می‌کنند.

وی بابیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جهادگران عرصه کشاورزی، هم‌اکنون ۸۰ درصد امنیت غذایی کشور تأمین است، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش این میزان به ۹۰ درصد، در این خصوص به خودکفایی می‌رسیم و اگر ۱۰ درصد بقیه نیز فراهم شود خواهیم توانست مازاد نیاز خود را صادر کنیم.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، مهم‌ترین نیازهای انسان را چهار اولویت امنیت، هوا، آب و غذا اعلام کرد و گفت: بدون این عناصر نمی‌توانیم زنده بمانیم و با توجه به اینکه همه آن‌ها به هم وابسته هستند، باید برای حفظ همه این عناصر تلاش کنیم.

شفق، با تأکید بر اینکه برای تأمین غذایی مردم باید خاک داشته باشیم، ادامه داد: باید برای حفظ این عناصر در جامعه فرهنگ‌سازی شود و همه در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید