Iranian Agriculture News Agency

توافق تراکتورسازی و وزارت جهادکشاورزی برای تولید محصولات جدید

تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی با موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهادکشاورزی به امضاء رسید.

توافق تراکتورسازی و وزارت جهادکشاورزی برای تولید محصولات جدید

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این تفاهم‌نامه برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی، میان شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی ایران و موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهاد کشاورزی امضاء شد.

علی مفید افزود: مفاد این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشاوره‌ای، علمی و پژوهشی مبتنی بر نیازهای علمی و فنی شرکت ادوات کشاورزی با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موسسه و باهدف توسعه محصولات جدید و با فنّاوری بالا و دسترسی به دانش فنی و فناوری روز می‌شود.

وی به بیش از هشت مورد اهداف تعیین‌شده برای این تفاهم‌نامه اشاره و گفت: پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی درزمینهٔ ادوات کشاورزی، همکاری مشترک برای دسترسی به دانش فنی و فناوری روز، همکاری متقابل برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و سایر امکانات، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برحسب نیاز، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، انتقال تجربیات و نیازهای مشترک و تبادل افکار و اطلاعات، همکاری در زمینه‌های فنی و مهندسی کشاورزی برای رفع مشکلات درزمینهٔ تولید و توسعه، اصلاح محصول، اجرا در پهنه کشاورزی، مهندسی معکوس و ...، ارزیابی کارایی و عملکرد محصولات تولیدی در عرصه کشاورزی، همکاری و ایجاد دهکده فناوری مشترک با محوریت ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی و ... از اهم اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: به کمک این تفاهم‌نامه می‌توان گامی اساسی برای توسعه توانمندی‌های شرکت ادوات کشاورزی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت مکانیزاسیون کشور برداشته که منجر به بهبود بهره‌وری در بخش کشاورزی و بهره‌مندی کشاورزان از فناوری‌ها و تجهیزات روز شده و  زمینه برای توسعه صادرات محصولات شرکت بیش‌ازپیش فراهم می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه از تلاش‌های خلاقانه تراکتورسازی و تفکری که برای توسعه، مباحث تحقیقاتی و علمی حاکم بر این مجموعه صنعتی و برند ملی هست قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این روند همچنان و تا سالیان متمادی ادامه داشته باشد.

حسین دهقانی سانیج از آمادگی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی با توجه به وجود امکانات و توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این مجموعه جهت اجرای تفاهم‌نامه خبر داد.

این تفاهم‌نامه به امضای مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید