Iranian Agriculture News Agency

بسیج مهم‌ترین عقبه فرهنگی اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی است

امام جمعه باسمنج گفت: بسیج مهم‌ترین عقبه فکری و فرهنگی اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی است.

بسیج مهم‌ترین عقبه فرهنگی اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قهرمان احمدی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و جلسه جهاد تبیین؛ روشنگری و بصیرت افزایی که هم‌زمان با هفته خاک در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز برگزارشده بود طی سخنانی بیان کرد: رقم خوردن اندیشه، تفکر و عنوان بسیج از ژرفای ذهن حضرت امام خمینی رحمت‌الله و تبلور آن در قلم آن رهبر بزرگ در تاریخ پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ نقطه عطف و حادثه مهمی بود که کمتر کسی می‌توانست عمق گستره تأثیر و پیامدهای آن را در مخیله خود به تصویر بکشد.

وی افزود: چگونه می‌شد تصور کرد بسیج سرنوشت جنگی که برای نابودی انقلاب اسلامی طراحی‌شده بود را تغییر دهد و زمینه شکست قطعی رژیم بعثی و پشتیبانان آن را فراهم کند.

امام‌جمعه باسمنج ادامه داد: کمتر کسی تصور می‌کرد بسیج تأمین و تضمین‌کننده امنیت در سراسر کشور باشد و در هر کوی و برزن حضور فعال و مؤثر داشته و توطئه‌های مختلف دشمن از جمله آشوب‌های محلی را خنثی سازد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: اندک افرادی باور می‌کردند بذری که حضرت امام رحمت‌الله در سال ۱۳۵۸ کاشتند تبدیل به درخت تنومند پرثمری شود که سراسر کشور را از میوه‌های شیرین خود بهره‌مند کند.

امام جمعه باسمنج با بیان اینکه امروز امنیت غذایی نیز لازمه ترویج و اتکا به فرهنگ بسیجی است افزود: جهاد کشاورزی با ترویج روحیه سازندگی اوایل انقلاب نقش اساسی در اعتلای فرهنگ بسیجی و جهادی ایفا می‌کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره بر اینکه امروز اندیشه و فرهنگ بسیجی مرزهای جغرافیای ایران اسلامی را در هم نوردیده تاکید کرد: امروز اندیشه و فرهنگ بسیجی به اقصا نقاط جهان، لبنان و فلسطین، سوریه و عراق و یمن رسیده و باعث مقاومت مردم و وحشت استکبار جهانی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز تشکیل جبهه مقاومت در منطقه و کشورهای اسلامی مدیون فرهنگ بسیجی است و مسجد محوری تنها راه حفظ انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید