Iranian Agriculture News Agency

آگاه سازی دانش آموزان یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از خاک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: کارگاه آموزشی تبیین اهمیت خاک در مدارس برای دانش آموزان شهرستان بستان آباد به مناسبت بزرگداشت هفته خاک برگزار شد.

آگاه سازی دانش آموزان یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از خاک

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر منیری با اعلام این مطلب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت خاک تأکید کرده و فرموده‌اند: «  قضیه خاک از آب هم مهم‌تر است» و در کشور ما با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر، از دست رفتن حجم قابل‌توجهی از خاک‌های کشاورزی در اثر سیل و عوامل طبیعی، بحران پیش‌آمده در حوضه دریاچه ارومیه و شور شدن اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و نابودی اراضی کشاورزی در برخی از مناطق، افزایش اثرات گلخانه‌ای، مسئله خاک بسیار حائز اهمیت بوده و امنیت غذایی را به‌شدت تهدید می‌کند.

وی افزود: در این راستا درنتیجه هماهنگی روابط عمومی جهاد کشاورزی با اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بستان‌آباد در آستانه هفته جهانی خاک کارگاه آموزشی جهت تبیین اهمیت خاک در مدارس برای دانش آموزان دبستان، دبیرستان و هنرستان شهرستان بستان‌آباد برگزارشده است.

وی آگاه‌سازی دانش آموزان را یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از خاک دانست چراکه آن‌ها می‌توانند نقش تأثیرگذاری را در خانواده و جامعه آینده ایفا کنند، ادامه داد: اگر بتوانیم به آن‌ها آموزش بدهیم که برای ایجاد یک سانتی‌متر خاک زراعی بیش از 250 سال زمان نیاز است، اجازه تغییر کاربری اراضی را به خانواده خود نخواهند داد.

پنجم دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۴ آذر ۱۴۰۲ از سوی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به‌عنوان روز جهانی خاک نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید