Iranian Agriculture News Agency

بازگشت بیش از 60 هکتار اراضی به چرخه کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

سومین رزمایش سراسری صیانت از کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت هفته خاک با هدف قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در قالب اجرای احکام ماده سه و تبصره دو ماده 10 برگزار شد.

بازگشت بیش از 60 هکتار اراضی به چرخه کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز در این رزمایش گفت: وسعت و گستردگی ماموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی حاکی از این است که انجام وظایف مربوط به صیانت از کاربری اراضی جز با روحیه جهادی و تفکر بسیجی امکان پذیر نیست.

بابک محبوب علیلو با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی از نیازهای ضروری جامعه محسوب می‌شود گفت: برای حفظ رفاه، آسایش، آرامش و امنیت روانی مردم باید وظایف و ماموریت‌های مربوط به حفظ و صیانت از کاربری اراضی به نحو مطلوب و مناسب انجام شود. بخشی نگری به موضوع تامین امنیت غذایی صحیح نیست و دستگاه‌های اجرایی باید نگاه فرابخشی به این موضوع داشته باشند.

 

علیلو اضافه کرد: با افرادی که به مقررات توجه نکنند و به‌صورت غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی کنند بدون اغماض و مساعدت برخورد می‌شود. اولویت با پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی است که دستگاه قضایی با تمام توان در خدمت این ماموریت است. برای اجرای احکام کیفری نیز برنامه عملیاتی و کاربردی وجود دارد تا از اقدامات افراد سودجو جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با گرامیداشت هفته خاک که از 8 تا 14 آذرماه است توضیح داد: در سومین رزمایش سراسری صیانت از کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی که امروز در سطح 19 شهرستان در سطح استان انجام شد تعداد 350 مورد اجرای احکام برنامه‌ریزی شده بود که خوشبختانه این تعداد محقق شده و بیش از 60  هکتار اراضی کشاورزی مجدداً به چرخه کشاورزی بازگشت.

اکبر فتحی افزود: در راستای صیانت از اراضی زراعی و باغی و ایجاد امنیت غذایی با تلاش همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها، در هشت ماه نخست سال جاری هزار و 529 مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی انجام شد که در نتیجه آن ۴۷۳ هکتار آزادسازی شد.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا از تغییر کاربری اراضی پیشگیری کنیم و اجازه ندهیم افراد سودجو بتوانند اقدام به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی کنند.  

فتحی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی زراعی در آذربایجان شرقی وجود دارد گفت: برای تامین امنیت غذایی جامعه ما باید از این اراضی صیانت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای مربوط به اراضی در کمترین زمان انجام می‌شود تا مردم به‌صورت قانونی در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یا صنعت اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.  

 

حجم ویدیو: 24.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید