Iranian Agriculture News Agency

آثار برگزیده مسابقه نقاشی هفته خاک در استان آذربایجان شرقی اعلام شد

آثار ارسالی به مسابقه نقاشی هفته خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با حضور جمعی از مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی داوری شد و از بین 294 اثر ارسالی، پنج نقاشی به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

آثار برگزیده مسابقه نقاشی هفته خاک در استان آذربایجان شرقی اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیریت آب و خاک و اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی خاک و گرامیداشت هفته خاک، اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان رده سنی 6 تا 15 سال با  محور و شعار «خاک و آب، منشاء زندگی» کردند که 294 نقاشی به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

در برنامه داوری مسابقه نقاشی کودکان به مناسبت هفته خاک توسط هیات داوران که با حضور شهرام شفیعی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، قاسم جعفروند مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان، پرویز گل پرور رئیس اداره ترویج و آموزش بهره‌برداران سازمان جهادکشاورزی استان، وحید کاظم زاده مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان، لیلا فرقدان احمدی رئیس گروه تحول اداری سازمان و همکاران روابط عمومی سازمان انجام شد، براساس رای هیات داوران این مسابقه پنج اثر ارسالی از طرف یگانه زهرا پنداشته، بیتا فراهانی، طاها اسکندر جعفرزاده، پرهام شکاری و هیراد رنجبر به‌عنوان آثار برگزیده این مسابقه نقاشی انتخاب و شایسته لوح تقدیر و جایزه ویژه شدند که جوایز و لوح تقدیر این عزیزان در مراسم روز جهانی خاک در دانشگاه تبریز اهدا خواهد شد.

همچنین پنج اثر و نقاشی ارسالی از طرف هستی طهماسبی، اصیلا ستاری، داتیس سعادتجوی اصل، السا یونس زاده و نازنین عبادی به قید قرعه انتخاب شدند که به رسم یادبود بعد از هفته خاک جوایزی از طرف دبیرخانه ستاد برگزاری هفته خاک آذربایجان شرقی تقدیم این کودکان عزیز خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه داوری این مسابقه، فرهگسازی در مدارس را یکی از بهترین راه ها برای حفاظت از خاک دانست و افزود: کودکان امروز می توانند نقش تاثیرگذاری را در خانواده ایفا کنند بنابراین اگر بتوانیم به آنها آموزش بدهیم که برای ایجاد یک سانتیمتر خاک زراعی بیش از 250 سال زمان نیاز است، آنها اجازه تغییر کاربری اراضی را به خانواده خود نخواهند داد.

 قاسم جعفروند ادامه داد: آگاه سازی کودکان در مدارس روستایی می تواند بهترین راه حل برای ما باشد تا از مواردی مانند شخم زدن در راستای شیب که یکی از عوامل فرسایش خاک است، جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به ارسال 294 نقاشی به دبیرخانه این مسابقه، گفت: براساس نظر هیئت داوران 5 نقاشی به عنوان آثار برگزیده این مسابقه انتخاب شد که در مراسم روز جهانی خاک از برگزیدگان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید