Iranian Agriculture News Agency

شهرستان مرند قطب تولید تخم مرغ در استان آذربایجان شرقی

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات از صنایع تبدیلی زعفران حمایت می‌کند.

شهرستان مرند قطب تولید تخم مرغ در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، داود عباسی با توجه به کاهش نزولات آسمانی و آب‌های زیرزمینی، اصلاح الگوی کشت را در بخش کشاورزی ضروری دانست و گفت: جهاد کشاورزی شهرستان مرند در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

وی ادامه داد: برای رعایت الگوی کشت و توجه به مسئله کم آبی، کشت زعفران در شهرستان مرند در بیش از 230 هکتار انجام شده است و سالانه یک هزار و 200 کیلوگرم از این محصول برداشت می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند خاطرنشان کرد: زعفران از نظر ارزآوری و درآمدزایی محصولی ارزشمند است که باعث بهبود وضع معیشتی کشاورزان شهرستان مرند شده است.

 وی اضافه کرد: کیفیت زعفران مرند باعث شده است که مرغوبیت زعفران مرند در کشور و دنیا مطرح باشد.

فرماندار شهرستان مرند همچنین گفت: مرند از نظر تولید مرغ و تخم مرغ به‌عنوان یکی از قطب‌های استان است. 

عباسی افزود: در شهرستان مرند 99 واحد مرغ گوشتی داریم که بیش از یک میلیون و 600 هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در شهرستان مرند تولید مرغ گوشتی در طول سال بیش از 10 هزار تن است ادامه داد: در شهرستان مرند 36 واحد مرغ تخم گذار وجود دارد که ظرفیت آن‌ها بیش از دو میلیون قطعه است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند توضیح داد: سالانه بیش از 19 هزار تن تخم مرغ در شهرستان مرند تولید می‌شود. این شهرستان از نظر واحدهای تولیدی، هم مرغ تخم گذار و هم گوشتی قطب محسوب می‌شود.

وی به احداث زنجیره تولید مرغ و فعالیت کشتارگاه‌های شهرستان مرند نیز اشاره کرد و افزود: سیاست دولت در مورد تولید گوشت مرغ توجه به ایجاد و برقراری شرکت‌های زنجیره یکپارچه تولید است که به علت سنتی بودن، افزایش هزینه تولید و جزیره‌ای عمل کردن حلقه‌های تولید گوشت مرغ امکان رقابت در بازار برای آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید