Iranian Agriculture News Agency

آغاز اجرای طرح کشاورزی قراردادی در شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از آغاز اجرای طرح کشاورزی قراردادی در شهرستان مرند خبر داد.

آغاز اجرای طرح کشاورزی قراردادی در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری در جلسه کشاورزی قراردادی که در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند تشکیل شد بابیان این مطلب افزود: کشاورزان شهرستان مرند با ثبت‌نام در طرح کشاورزی قراردادی می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و اجرای برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، طرح کشاورزی قراردادی محصولات گندم و دانه‌های روغنی را آغاز کرده است.

الهیاری در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان مرند با ثبت‌نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی از 20 درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه‌حساب نهایی در زمان تحویل محصول سود خواهند برد.

الهیاری در خصوص هزینه کرایه حمل محصولات کشاورزی گفت: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی مبلغ 150 هزار تومان به‌عنوان کمک‌هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می‌یابد.

وی افزود: در سال زراعی 1403-1402 نیز انتظار می‌رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی درکشت محصولات گندم و دانه‌های روغنی، شاهد استمرار و ادامه خوداتکایی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند توضیح داد: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب‌کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید