Iranian Agriculture News Agency

تبدیل سالانه 70 هزار تن میوه به کنسانتره در کارخانه تکدانه مرند

مدیر اجرایی کارخانه تکدانه مرند گفت: کارخانه تکدانه مرند یکی از برندهای معروف تولید آبمیوه و کنسانتره میوه است و از دهه ۷۰ به تولید مشغول است.

تبدیل سالانه 70 هزار تن میوه به کنسانتره در کارخانه تکدانه مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، چیا عزیزانباری بیان کرد: فعالیت این کارخانه با تولید کنسانتره آبمیوه از دهه 70 شروع‌شده و اکنون بالای ۷۰ هزار تن میوه در سال امکان تبدیل به کنسانتره در این کارخانه وجود دارد.

وی بابیان این‌که توان تبدیل میوه‌های مختلف منطقه به‌جز مرکبات به کنسانتره و آبمیوه داریم، افزود: اکنون با توجه به تحریم‌ها، صادرات محدودشده است اما از استرالیا تا آمریکا صادرات داریم.

عزیزانباری بابیان این‌که ازلحاظ کیفی و تکنولوژیکی در بالاترین سطح قرار داریم، گفت: توان صادرات را به لحاظ کیفی به همه کشورها داریم. حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول کار در این کارخانه هستند.

مسئول تولید شرکت تکدانه نیز گفت: این شرکت در سال 62 تأسیس و سال 74 به بهره‌برداری رسید. 

علیرضا پاشایی افزود: شرکت تکدانه مرند در ابتدا با تولید کنسانتره آبمیوه به ظرفیت 20 هزار تن میوه در سال شروع به کارکرد و از همان ابتدا به‌صورت پیوسته درحال‌توسعه و افزایش ظرفیت تولید بود.

وی بیان کرد: محصولات متنوع با بالاترین استاندارد دنیا و کشور  در شرکت تک‌دانه تولید می‌شود .

مسئول تولید شرکت تکدانه اضافه کرد: در حال حاضر شرکت تکدانه با ظرفیت بیش از 10 هزار تن انواع کنسانتره آبمیوه یعنی تبدیل حدود 70 هزار تن میوه باغی در سال و نیز تولید انواع پوره میوه و رب گوجه‌فرنگی به ظرفیت هفت هزار تن یعنی تبدیل 40 هزار تن انواع میوه و گوجه‌فرنگی و همچنین بسته‌بندی انواع آبمیوه در بسته‌های پاکتی تترابک، قوطی فلزی، ظروف پلاستیکی پت و شیشه‌ای به ظرفیت بیش از 800 میلیون بسته در سال در حال فعالیت است. شرکت تکدانه در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و دارای متنوع‌ترین محصولات در نوع خود و حتی در بین کشورهای منطقه است.

پاشایی گفت: شرکت تکدانه با تبدیل محصولات کشاورزی و با تولید باکیفیت خود و رعایت استانداردهای جهانی باعث بهره‌وری و توسعه کشاورزی و نیز با ارزآوری حاصل از آن باعث رونق اقتصادی در منطقه شده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید