Iranian Agriculture News Agency

فعالیت بزرگترین و مجهزترین مرغداری مرغ تخم گذار شمال غرب در مرند

مدیر بزرگترین واحد تولید تخم مرغ شمال غرب کشور و یکی از واحدهای مکانیزه تولید تخم‌مرغ که در مرند مستقر گفت: در این واحد تعداد ۲۱۰ هزار قطعه مرغ داریم که همگی در مرحله تولید هستند.

فعالیت بزرگترین و مجهزترین مرغداری مرغ تخم گذار شمال غرب در مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حسین حاجی علیزاده بیان کرد: اقدام به افزایش ظرفیت به ۶۰۰ هزار قطعه را کرده‌ایم که اکنون در مرحله اداری قرار دارد.

وی افزود: در اوج پیک کاری، روزانه نزدیک به ۱۴ تن و در روزهای آخر دوره نیز روزانه ۱۱ تن تولید تخم‌مرغ داریم. اکنون تعداد 25 نفر به‌صورت مستقیم و 60 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول کار در این واحد هستند.

حاجی علیزاده بیان کرد: ما از سال 81 فعالیت خود را در زمینه تولید تخم‌مرغ آغاز کردیم و در سال 98، طرح توسعه مرغداری آغاز شد و با مکانیزه کردن واحد خود توانستیم در مصرف نهاده، سوخت و آب و ...صرفه‌جویی زیادی داشته باشیم.

وی در خصوص چالش‌های این واحد تولیدی، خاطرنشان کرد: مشکل بزرگ ما در تامین نهاده است. وضعیت تامین نهاده ذرت خوب است اما در بحث تامین سویا، علی رغم این‌که سهمیه‌ها نوشته شده است، سه ماه طول می‌کشد تا نهاده به دستمان برسد. برای همین مجبور می‌شویم تا نهاده را به‌صورت آزاد خریداری کنیم که این امر، هزینه‌ها را بالا برده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید