Iranian Agriculture News Agency

تولید حلال اکنون به‌عنوان تجارتی مطلوب و پرسود در اقتصاد جهانی مطرح است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: حلال یک استاندارد جهانی برای توسعه مبادلات اقتصادی در جهان است که از اهمیت ویژه برخودار است و کشورهای اسلامی باید نقش فعال‌تری در این زمینه داشته باشند.

تولید حلال اکنون به‌عنوان تجارتی مطلوب و پرسود در اقتصاد جهانی مطرح است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید نجفی در جلسه کارگروه غذای حلال آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر اهمیت استفاده از غذای حلال بر اساس فرمان‌ها شرعی و یافته‌های علمی، گفت: غذای حلال امروزه در جهان دارای اهمیت است و ازنظر اقتصادی، تولید آن‌یک تجارت سودآور محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده از غذای حلال در کشورهای غیرمسلمان نیز با استقبال زیادی روبروست و بین کشورهای اسلامی کشور مالزی توانسته است در تولید غذا با برند حلال جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان شرقی در تولید صنایع غذایی، گفت: مجموعه‌هایی که در استان در این حوزه فعالیت می‌کنند رغبت زیادی دارند تا نشان حلال را دریافت کنند چراکه این شرکت‌ها بخش قابل‌توجهی از تولیدات خود را به کشورهای مسلمان حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌کنند و استفاده از برند حلال هم رغبت مردم به استفاده از این محصولات را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی با اشاره به اینکه دریافت برند حلال توسط تولیدکنندگان باید یک رویه واضح و شفاف داشته باشد و تدبیری در این خصوص اتخاذ شود، گفت: در صورت امکان و عدم تعارض با قوانین، اولویت در صدور مجوز و ارائه تسهیلات باید به شرکت‌هایی تعلق گیرد که برای دریافت کد حلال متقاضی هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به حرمت استفاده از آبزیان حرام‌گوشت ازجمله صدف، ماهی مرکب، خرچنگ، گربه‌ماهی، دلفین، کوسه، لابستر، تمساح، قورباغه، مارماهی، لاک‌پشت، سفره‌ماهی، عروس دریایی و نهنگ در اسلام، گفت: این آبزیان حرام‌گوشت هستند و فروش آن‌ها غیرقانونی است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در روایات مختلف استفاده از غذای حرام منع شده است است و در خصوص ناهنجاری‌های ناشی از استفاده از این غذا هشدار داده شده است و بر استفاده از غذای حلال تاکید شده است.

یحیی شیری پور گفت: فعالیت ناظرین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌ها مکمل هم هستند و فعالیت آن‌ها در ارتباط مستقیم با یکدیگر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید