Iranian Agriculture News Agency

غفلت از جهاد تبیین منشأ نیمی از مشکلات است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: غفلت از روایتگری صحیح و جهاد تبیین سرمنشأ نیمی از مشکلات است و اگر نتوانیم در این زمینه موفق باشیم، واقعیت‌ها تعریف شده و جایگاه ظالم و مظلوم تغییر پیدا می‌کند.

غفلت از جهاد تبیین منشأ نیمی از مشکلات است

 

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) یک شخصیت چندبعدی و قهرمان جهاد تبیین در تاریخ اسلام است که اگر روشنگری‌های این شخصیت بزرگ نبود، حماسه عاشورا به سرانجام نمی‌رسید.

وی منشأ بسیاری از مشکلات را عدم تبیین صحیح و روایتگری جامع در کشور دانست و گفت: اگر در جهاد تبیین و روایتگری موفق باشیم و بتوانیم روایت صحیح و جامع را در کمترین زمان ممکن به مخاطبان و مردم ارائه دهیم، نیمی از مشکلات ما رفع خواهد شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اگر مانتوانیم روایت درست به را مردم منتقل کنیم یا در این حوزه تعلل داشته باشیم، دشمن از فرصت به‌دست‌آمده سوءاستفاده خواهد کرد و روایت‌های نادرست خود را جایگزین خواهد کرد که این مسئله عواقب بسیار زیادی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی یکی از تبعات این غفلت را عوض شدن جایگاه ظالم و مظلوم دانست و گفت: ما نمونه‌ای از این تغییر جایگاه ظالم و مظلوم را در تاریخ اسلام داشته‌ایم همان‌جا که کوفیان برای امام حسین (ع) نامه نوشتند که ایشان به کوفه بیایند اما به خاطر روایتگری و فضاییکه از طرف دشمنان ایجاد شد، همان مردم برای جنگ با امام حسین پیش‌قدم شدند و درنهایت نیز ایشان را به شهادت رساندند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، تحریف واقعیت‌ها را از دیگر عواقب عدم تبیین صحیح و روایتگری جامع قلمداد کرد و گفت: اگر حضرت زینب (س) نبود واقعه عاشورا نیز تحریف می‌شد همان‌طور که در ماجرای عاشورا خواصی مانند قاضی شریح نیز از مسیر درست منحرف شد و حکم قتل امام حسین (ع) را صادر کرد.‌

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی گفت: اگر روایتگری ما مانند حضرت زینب (س) نباشد محکوم‌ به شکست هستیم و برای اینکه بتوانیم روایتگری موفق و صحیحی داشته باشیم باید خودمان به شناخت صحیحی دست پیدا کنیم. اگر اهمیت یک روایت برای خود ما تبیین نشود و به آن معتقد نباشیم، سایرین نیز این روایت را از ما نخواهند پذیرفت.

وی استفاده از روش‌های کاربردی و مؤثر در تبیین و روایتگری صحیح را دارای اهمیت دانست ادامه داد: نقشی که کودکان غزه در شکستن هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی داشتند هیچ رسانه و قدرتی از ابتدای تشکیل این رژیم نداشته است و این از برکات جهاد تبیین و روایتگری صحیح و جامع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید