Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

در حال حاضر اپیدمی بیماری دام و طیور در آذربایجان شرقی وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال تاکنون هیچ‌گونه مورد خاصی از بیماری دام و طیور و بیماری مشترک بین انسان و دام و اپیدمی بیماری‌های دامی در این استان گزارش نشده است.

در حال حاضر اپیدمی بیماری دام و طیور در آذربایجان شرقی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یحیی شیری پور بیان کرد: تمام دامداری‌ها و مراکز نگهداری طیور آذربایجان شرقی به‌طور مداوم و مرتب از سوی کارشناسان دامپزشکی در مراکز شهری و مناطق روستایی به‌دقت در حال رصد هستند.

وی از دامداران و مدیران واحدهای نگهداری طیور درخواست کرد تا با مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مدیریت‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها و یا اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

شیری پور با اشاره به اجرای موفق طرح واکسیناسیون دام و طیور در ماه‌های گذشته، یادآور شد: هیچ‌گونه کمبودی درزمینهٔ تأمین واکسن وجود ندارد و در صورت درخواست، اداره کل دامپزشکی آمادگی ارائه هر نوع خدمات در این رابطه را دارد.

وی همکاری تنگاتنگ رسانه‌ها با دامپزشکی را زمینه‌ساز موفقیت اجرای طرح‌های مربوط به‌سلامت مردم دانست و ادامه داد: این مجموعه نیازمند همراهی اهالی رسانه برای تأمین سلامت غذایی مردم است.

شیری پور جایگاه مهم رسانه‌ها را مورداشاره قرارداد و بابیان اینکه رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش ارتباط دستگاه‌های اجرایی با مردم‌دارند، گفت: بر این اساس لازم است رسانه‌ها با مأموریت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرائی؛ مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم با رسانه‌ها و گستره اطلاع‌رسانی آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید