Iranian Agriculture News Agency

برداشت 5600 تن ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از مزارع شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح 80 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

برداشت 5600 تن ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از مزارع شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود افزون بر پنج هزار و 600 تن ذرت علوفه‌ای از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: ذرت علوفه‌ای به‌عنوان یکی از هشت محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می‌شود و به‌منظور تأمین نیاز علوفه‌ای واحدهای دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این راستا سیاست‌های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خوداتکایی علوفه‌ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اهمیت تأمین علوفه و خوراک دام موردنیاز دامداری‌های شهرستان و استان‌های هم‌جوار در راستای تأمین پروتئین موردنیاز جامعه و تأمین امنیت غذایی، در سال جاری علیرغم مشکلات مربوط به کمبود آب همچنین کاهش شدید بارندگی‌ها، با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده در راستای سیاست‌ها و اهداف پیشروی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین نهاده‌های دامی از منابع داخلی، در این میزان از اراضی کشاورزی شهرستان اقدام به کشت ذرت علوفه‌ای شده است.

الهیاری بابیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در سطح شهرستان است، یادآور شد: عمده ارقام کشت‌شده ذرت دانه‌ای در شهرستان را رقم‌های 704-703 و ارقام ذرت علوفه‌ای شامل ماکسیما، سیمون و بی سی به‌عنوان ارقام میان‌رس عنوان کرد و افزود: از رقم‌های، سیمون و بی سی به‌صورت کشت دومنظوره برای مصارف علوفه‌ای و دانه‌ای استفاده می‌شود که به علت کم آب بر بودن ارقام میان‌رس، سیاست سازمان توسعه کشت ارقام مذکور است.

وی در راستای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آبی به کشاورزان توصیه کرد در صورت وجود آب مطمئن نسبت به کشت ذرت در مزارع کشاورزی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید