Iranian Agriculture News Agency

مجموعه گلخانه‌ای ارس تارلا در جلفا

ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و شهیاد آبنار مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی در دومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی ازمجتمع گلخانه‌ای ارس تارلا امیر جلفا بازدید کردند.

مجموعه گلخانه‌ای ارس تارلا در جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و شهیاد آبنار مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در دومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی با همراهی اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و وحید کاظم زاده سخنگو، مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مجتمع گلخانه ای ارس در جلفا(ارس تارلا امیر) بازدید کردند.

 شرکت ارس تارلا امین، گلخانه شیشه‌ای با سیستم کشت هیدروپونیک، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و ۳۰ هکتار سطح گلخانه است. این گلخانه با اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه ۱۷ هزار تن حدود ۸۵ درصد از محصولات تولیدی خود نظیر فلفل دلمه‌ای، بادمجان و گوجه‌فرنگی را صادر می‌کند. همچنین گلخانه شیشه‌ای ارس تارلا امیر از نخستین مجموعه‌هایی است که از فناوری مدرن و کشت هیدروپونیک در پهنه‌ای به وسعت 80 هکتار و 57 هکتار سطح گلخانه در منطقه آزاد تجاری‌ صنعتی ارس استفاده کرده است. گلخانه ارس تارلا امیر با ظرفیت تولید سالانه حدود 26 هزار تن و با صادرات سالانه تا 85 درصد تولید، توانسته است برای بیش از 700 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: این مجموعه یک نمونه موفق از سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه است که از فناوری‌های روز دنیا در آن استفاده می‌شود.

 ذبیح الله اعظمی گفت: سیستم تولید نانو اکسیژن و رساندن آن از طریق سیستم هیدروپونیک به ریشه که در این گلخانه استفاده می‌شود توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی ساخته شده است و موجب افزایش بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید