Iranian Agriculture News Agency

ذخیره‌سازی حدود 72 هزار تن سیب در سردخانه‌های شهرستان مراغه‎

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از پیش‌بینی ذخیره‌سازی حدود 72 هزار تن سیب در سردخانه‌های شهرستان مراغه‎ خبر داد.

ذخیره‌سازی حدود 72 هزار تن سیب در سردخانه‌های شهرستان مراغه‎

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش ضمن بیان مطلب گفت: مساحت کل باغات مراغه ۲۲ هزار هکتار است که از این سطح ۱۵ هزار هکتار به محصول سیب اختصاص دارد که متاسفانه در اثر سرمای دیررس بهاره ۱۱ و ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ حدود ۶۵ درصد از باغات شهرستان به میزان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه در الباقی باغات سیب به مساحت پنج هزار هکتار نیز خسارت دیررس بهاره حدود ۲۰ درصد توسط کارشناسان مدیریت برآورد شده است، توضیح داد: براساس کیل گیری انجام گرفته متوسط عملکرد این باغات حدود ۱۷ تن در هکتار تعیین شده بنابراین تولید محصول سیب سال جاری در باغات حدود ۸۵ هزار تن برآورد می‌شود.                                        

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: از محصول سیب تولیدی شهرستان امسال حدود ۱۰ درصد زیر درختی که مصرف صنعتی دارد و ۱۰ درصد درجه ۳ و در انبارهای معمولی ذخیره می‌شود و پیش‌بینی می‌شود مابقی تولید این محصول که ۶۸ هزار تن خواهد بود در سردخانه‌های شهرستان ذخیره شود. از طرفی پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار تن از محصول سیب نیز از شهرستان‌های هم‌جوار حمل و در این سردخانه‌ها ذخیره شود 

وی افزود: با عنایت به توضیحات فوق مجموعا سردخانه‌های شهرستان با ۷۲ هزار تن ذخیره محصول سیب با ۴۶ درصد کل ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید