Iranian Agriculture News Agency

ایجاد سایت پرورش طیور و ماکیان در آذربایجان شرقی

جلسه توجیهی ایجاد سایت پرورش طیور و ماکیان با محوریت پرورش غاز و اردک برای زنان عضو صندوق زنان روستایی و عشایری در محل روستای آلاجوجه در شهرستان خدافرین برگزار شد.

ایجاد سایت پرورش طیور و ماکیان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در این جلسه که مشاور امور بانوان و کارشناس مسئول امور زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، وجودی معاون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان،  پیری نماینده بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان، کارشناس امور دام ، رئیس اداره ترویج و اعضا و ارکان صندوق خرد زنان روستایی حضور داشتند در ابتدا گزارشی از وضعیت موجود صندوق های خرد زنان منطقه توسط رئیس اداره ترویج شهرستان ارائه شد و در ادامه چالش‌های موجود صندوق خرد زنان روستای آلاجوجه از سوی رقیه زرگری کارشناس امور زنان روستایی استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای موجود ارائه شد.

 زرگری در این جلسه با بیان اینکه مجموعا تعداد هفت صندوق خرد زنان روستایی و عشایری با عضویت 302 نفر از زنان منطقه در شهرستان خدافرین تشکیل شده است که در زمینه تهیه و تولید و فرآوری انواع محصولات کشاورزی و دامی و صنایع تبدیلی فعالیت می‌کنند، گفت: در روستای آلا جوجه از سال 87 تاکنون تعداد دو مورد صندوق با عضویت 95 نفر راه‌اندازی شده که از طریق آورده اعضا و دریافت وام کم بهره از صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات مشاغل خانگی در زمینه پرورش طیور و ماکیان بومی فعالیت می‌کند.

پیری کارشناس بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شهرستان در ادامه جلسه با برگزاری دوره آموزشی بیمه و بیان فواید بیمه و شرایط سنی و... به سوالات زنان روستایی در این زمینه پاسخ داد.

در پایان جلسه در راستای توانمندسازی زنان روستایی به‌منظور کمک به تامین امنیت غذایی کشور و افزایش مصرف پروتئین در خانواده‌های روستایی و ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده و بهبود کیفیت زندگی زنان روستایی و بالا بردن سطح دانش و مهارت زنان روستایی و مهم‌تر از همه به دلیل وجود پتانسیل بالا در زمینه پرورش طیور در این منطقه تصمیماتی اتخاذ شد.

سایت پرورش طیور بومی و ماکیان (پرورش غاز) از محل تامین اعتبارات ملی دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و با مشارکت زنان روستایی و عشایری با تاکید بر زنجیره تامین ایجاد و مقرر شد اداره ترویج شهرستان با همکاری واحد امور دام و اداره دامپزشکی شهرستان نسبت به اجرایی سازی دستورالعمل طرح و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز طبق سرفصل‌های مربوطه اقدام لازم را به عمل آورده و در راستای حمایت‌های تسهیلاتی تمهیدات لازم به‌منظور دریافت وام کم بهره از صندوق کارآفرینی امید، مشاغل خانگی و تبصره 18 فراهم شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید