Iranian Agriculture News Agency

ایجاد پایگاه نوآوری طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1403-1402 در شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از ایجاد پایگاه نوآوری طرح جهش تولید در دیمزار در روستای ون‌آباد این شهرستان خبر داد.

ایجاد پایگاه نوآوری طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1403-1402 در شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی نجفی گفت: این پایگاه در سطح سه هکتار و با کاشت ارقام مختلف محصولات زراعی شامل غلات (گندم و جو) و محصولات تناوبی (گلرنگ، بالنگوی شهری، ماشک، نخودعلوفه‌‌ای و نخود ) با نظارت محققین مرکز تحقیقات دیم کشور در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: از جمله عواملی که ایجاد پایگاه نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است.

 نجفی ادامه داد: مراکز نوآوری با همان ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجاد شده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: ایجاد این پایگاه برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام محصولات دیم و مقایسه بین ارقام، اصلاح الگوی کشت و کشاورزی حفاظتی است.

نجفی ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها به‌عنوان یک سایت آموزشی برای بهره‌برداران و زارعین شهرستان اهر شاهد اجرای دستورالعمل کامل یافته‌های تحقیقاتی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید