Iranian Agriculture News Agency

جلسه بررسی فعالیت‌های کشت پاییزه و طرح جهش تولید در دیمزارها در آذرشهر برگزار شد

جلسه بررسی فعالیت‌های کشت پاییزه و طرح جهش تولید در دیمزارها با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

جلسه بررسی فعالیت‌های کشت پاییزه و طرح جهش تولید در دیمزارها در آذرشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر کرامتی در این جلسه که با حضور حسن علیوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر، مسئولان واحدها و کارشناسان برگزار شد، گفت: بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در شرایط کم آبی برای صیانت از منابع موجود، بهره‌گیری از کشت‌های جایگزین و گیاهان با نیاز آبی کمتر همچون پسته، گل محمدی، عناب، زرشک و سنجد در موارد زیادی راهگشا خواهد بود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم خواستار اهتمام کارشناسان به ترویج ارقام پرمحصول، افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و علوفه‌ای و افزایش تولید در واحد سطح با روش‌های به زراعی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان به ارتقای جدی مهارت کارشناسان و انتقال حداکثری دانش روز به بهره‌برداران و تولیدکنندگان کشاورزی تاکید کرد.

کرامتی در این جلسه یک به یک به گزارش‌های حاضران در جلسه درباره بذر، کود، منابع آبی، تعهدات و اقدامات انجام یافته گوش فرا داد و راهنمایی‌های ارزنده‌ای برای بهبود فعالیت‌ها ارائه داد.

حسن علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز درباره مکانیزاسیون کشاورزی، بیمه محصولات، وضعیت منابع آبی، لایروبی و مرمت قنات‌ها، مشکلات موجود و برخی راهکارها و اقدامات شهرستان سخنانی ایراد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید