Iranian Agriculture News Agency

فراخوان ثبت‌نام یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023)

فراخوان ثبت‌نام یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) منتشر شد.

فراخوان ثبت‌نام یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023)

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، به اطلاع تمام صاحبان ایده، نوآوران، فناوران، شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران، مراکز ارائه‌دهنده خدمات تجاری‌سازی و مشاوره کسب‌وکار، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی در بخش کشاورزی سراسر کشور می‌رساند یازدهمین دوره رینوتکس، بزرگ‌ترین رویداد تجاری‌سازی نوآوری‌ها و فناوری‌ها از تاریخ 14 تا 17 آذرماه 1402 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در پنج بخش شامل ایده‌های فناورانه (طرح استارتاپی)، توسعه و تجاری‌سازی، فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان، خدمات تجاری‌سازی و مشاوره (ویژه شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای خدماتی و حمایتی) و ارائه نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود.

زون‌بندی رینوتکس یازدهم به‌صورت تخصصی و کاربردی شامل زون‌های خودرو و حمل‌ونقل، صنایع دفاعی، صنایع خلاق و فرهنگی، شهر هوشمند، نفت و گاز و انرژی، لوازم‌خانگی، سلامت و بهداشت، صنایع غذایی و کشاورزی و دامپروری، محیط‌زیست و آب، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی، صنایع معدنی و مصالح ساختمانی و نوآوری و فناوری‌های آینده است.

 علاقه‌مندان در بخش کشاورزی و آب، فناوری زیستی و صنایع غذایی درصورتی‌که ایده یا طرح استارتاپی نوین داشته و یا سعی در معرفی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان دارند می‌توانند با شرکت در این نمایشگاه از فرصت خوب به وجود آمده برای تحقق اهداف و جذب سرمایه‌گذار استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در رینوتکس و آگاهی از ضوابط و شرایط حضور در نمایشگاه، جشنواره‌ها و رویدادها از 1 تا 30 آبان 1402 به آدرس سامانه www.rinotex.ir مراجعه کنند.

این نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی باسابقه 10 سال برگزاری و اندوختن تجربیات ارزنده، فرصت مغتنمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی است که با شرکت در این نمایشگاه و ارائه توانمندی‌های خود با صاحبان سرمایه در بخش کشاورزی به گفت‌وگو بنشینند و در مورد تجاری‌سازی محصولات خود به مذاکره بپردازند.

70 درصد تخفیف شرکت در رینوتکس از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته‌شده است. در رینوتکس، طرح‌های تجاری‌سازی علاوه بر ثبت‌نام در نمایشگاه، امکان ثبت‌نام در جشنواره طرح‌های فناورانه را هم دارند. طرح‌های ارسال‌شده به جشنواره، در سه مرحله توسط داوران مطرح ملی ارزیابی‌شده و در مرحله آخر که به‌صورت حضوری خواهد بود، طرح‌های برتر جشنواره رینوتکس یازدهم برگزیده خواهند شد.

هرساله از طرف ستاد اجرایی رینوتکس تخفیف‌هایی برای مشارکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود. با شروع یازدهمین دوره رینوتکس در سال جاری نیز جهت ارج نهادن به مشارکت مراکز فعال در حوزه‌ی نوآوری و فناوری به همه اشخاص حقیقی یا حقوقی که شناسه ملی ایشان توسط یکی از مجموعه‌های مشخص‌شده از طرف دبیرخانه در سامانه رینوتکس ثبت شود، از تخفیف‌هایی مازاد بر تخفیف عمومی ۶۰  تا 70 درصدی برخوردار می‌شوند.

خدمات رینوتکس به فناوران و استارتاپ ها شامل فراهم کردن بستر هدفمند برای عرضه محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه‌، بهره‌مندی از جوایز نفیس جشنواره علمی تخصصی و ارزیابی توان فنی و قابلیت تجاری‌سازی محصولات یا خدمات، امکان تبلیغ و معرفی محصول و خدمت از طریق رسانه‌های حاضر در نمایشگاه، بهره‌مندی از رویدادهای جامع و تخصصی، بازاریابی و ابزارسازی برای محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه، گسترش تعامل با مخاطبان هدف برای توسعه بازار محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه، اطلاع از فناوری‌های حوزه تخصصی، ارائه گواهی‌های معتبر برای مشارکت‌کنندگان، دریافت خدمات رفاهی تعریف‌شده و برخورداری از خدمات ارائه‌شده توسط مجموعه‌های تسهیلگر و حامیان در ایام برگزاری نمایشگاه و بعدازآن است.

برگزاری ۱۰ دوره از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و تلاش در جهت بندسازی آن، منجر به‌قرار گرفتن رینوتکس در تقویم رویدادهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و به دنبال بازنگری‌های کارشناسی شده در فرایندهای مدیریتی و اجرایی، یازدهمین دوره رینوتکس با اعمال تغییراتی نسبت به دوره‌های گذشته برگزار خواهد شد.

تغییرات در شکل برگزاری شامل تشکیل شورای سیاست‌گذاری متشکل از بازیگران نوآوری کشور، ارزیابی اثربخشی رینوتکس، توجه ویژه به مستندسازی و استفاده از ابزار مدیریت پروژه، تسهیل شبکه‌سازی بین فناوران و سرمایه‌گذاران، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه، بازنگری در فرایند ثبت‌نام متقاضیان است. 

 تغییرات در محتوای برگزاری نیز شامل بازنگری در اهداف و هدف‌گذاری در پنج بخش جذب و پرورش ایده، تجاری‌سازی، شبکه‌سازی، برندسازی و ارتقای سطح فناوری صنایع، توجه ویژه به کاربردی بودن رویدادها، تمرکز بر رفع نیازهای فناورانه است.

جایزه فناور برتر جشنواره ربع رشیدی شامل جوایز مادی و معنوی: دو میلیارد ریال جایزه نقدی، معرفی به نهاد حامی برای اخذ وام 20 میلیارد ریالی، تابلو فرش دستباف نفیس رینوتکس، لوح تقدیر و تندیس جشنواره ربع رشیدی است.

جوایز هفت فناور برگزیده از هر حوزه فناوری نیز 500 میلیون ریال جایزه نقدی، معرفی به نهاد حامی برای اخذ وام 5 میلیارد ریالی، تابلو فرش دستباف نفیس رینوتکس و لوح تقدیر و تندیس جشنواره ربع رشیدی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید