Iranian Agriculture News Agency

باغات انار در جلفا 458 هکتار وسعت دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان با دسترنج خود کمک شایانی به اقتصاد استان می‌کنند.

باغات انار در جلفا 458 هکتار وسعت دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر کرامتی در حاشیه هفتمین جشنواره انار شهرستان جلفا که در منطقه تاریخی گردشگری کردشت برگزار می‌شد، گفت: کشاورزان با دسترنج خود فعالیت اقتصادی قابل توجهی دارند و به اقتصاد استان کمک می‌کنند.

وی گفت: این جشنواره‌ها به شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادهای متنوعی که در استان وجود دارد کمک می‌کند و فرصتی است تا از زحمات کشاورزان و باغداران نیز قدردانی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در شهرستان جلفا 458 هکتار اراضی باغی به تولید انار اختصاص دارد که امسال نزدیک به 6  هزار و 500 تن انار از این باغات برداشت خواهد شد و باغات شاخص استان تا 40 تن انار نیز در هکتار برداشت کرده‌اند و متوسط عملکرد شهرستان در باغات انار نیز 16 تن در هکتار است.

رضا عباسی متوسط عملکرد باغات انار جلفا را دو تن بیشتر از متوسط عملکرد کشور دانست و گفت: باغات انار شهرستان جلفا در روستاهای نوجه مهر، کردشت، پهناور، اشتبین، قولان، میسن و دوزال قرار دارد.

 

 

 

حجم ویدیو: 10.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید