Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید نهال سالم و استاندارد در نهالستان‌های شهرستان بناب

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از فعالیت 45 نهالستان مجوزدار استان و تولید 3.5 (سه و نیم) میلیون اصله نهال سالم و استاندارد از تمامی گروه‌های محصولی زیر نظر کمیته نهال خبر داد.

افزایش تولید نهال سالم و استاندارد در نهالستان‌های شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدباقر بی پروا در جلسه کمیته فنی نهال استان آذربایجان شرقی با محوریت افزایش تولید نهال سالم و گواهی شده در محل فرمانداری شهرستان بناب برگزار شد افزود: احداث باغات متراکم و یکدست با پایه های رویشی و کشت بافتی شامل انواع پایه‌ی گزیلا در گیلاس، GF  و GN در هلو و شلیل و نشاء گیاهان دارویی از برنامه های اولویت‌دار معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش کیفیت تولید نهال پربار، دیرگل، کم آب بر، مقاوم به عوامل اقلیمی خسارت زا و انواع آفات و بیماری ها در استان است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تولید نهال سالم و عاری از هرگونه آفات و بیماری‌ها به جلوگیری از فعالیت‌های نهالستان‌های غیرمجاز تاکید کرد.

محمود کیا با اشاره به اینکه همکاری تمامی نهالستان‌ها با کلینیک‌های گیاه پزشکی در تمامی مراحل تولید نهال الزامی بوده، افزود: برنامه‌ریزی برای شروع بازدید مستمر واحد حفظ نباتات از نهالستان‌ها نسبت به ثبت اطلاعات تمامی نهالستان‌های استان در سامانه جامع پایش عوامل خسارت‌زا ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب نیز بر لزوم اصلاح و نوسازی باغات درجه دو، حذف و جایگزینی باغات درجه سه با ارقام کم آب بر در باغات شهرستان بناب در راستای اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

روح‌اله خیری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت باغات شهرستان بناب و تاکید بر اصلاح و نوسازی باغات درجه دو و حذف و جایگزینی باغات درجه سه با ارقام کم آب بر به وضعیت تولید نهال در سه نهالستان مجوز‌دار شهرستان، افزایش تولید نهال، مسائل و مشکلات مربوط پرداخت.

در پایان جلسه اکیپ کمیته فنی نهال استان از نهالستان آذربایجان اصغر مهرابی در روستای زوارق شهرستان بناب بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید