Iranian Agriculture News Agency

اهمیت نظارت دامپزشکی بر رعایت اصول قرنطینه‌ای دام

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در سفری سرزده به شهرستان ملکان از نزدیک وضعیت این شهرستان را بررسی کرد.

اهمیت نظارت دامپزشکی بر رعایت اصول قرنطینه‌ای دام

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یحیی شیری پور، مدیرکل دامپزشکی استان به همراه معاون سلامت به‌صورت سرزده وارد شهرستان ملکان شد و در ابتدای این سفر در اداره دامپزشکی این شهرستان حضور یافت و با بررسی عملکرد این اداره با تک‌تک همکاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در ادامه وی با حضور در فرمانداری شهرستان ملکان با بهمن قائلی فرماندار این شهرستان دیدار و در خصوص وضعیت دامپزشکی شهرستان گفت‌وگو کرد.

در این دیدار شیری پور با قدردانی از حمایت‌های فرماندار ملکان از مجموعه دامپزشکی شهرستان بر اهمیت نظارت دامپزشکی بر ورود و خروج دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای دام در شهرستان ملکان به‌منظور هم‌مرز بودن با استان آذربایجان غربی و کنترل تبادل زمینی دام زنده، برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تأکید کرد.

 وی افزود: کشتارگاه جدیدالاحداث دام ملکان در خصوص کنترل تردد دام‌ها از استان هم‌جوار حائز اهمیت است و به علت اشتغال‌زایی بالای این کشتارگاه نیاز به حمایت جدی از این واحد دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی احساس می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان لیلان جدیداً به‌عنوان شهرستان تعیین‌شده اما زیرساخت‌های لازم برای احداث اداره دامپزشکی مستقل در این شهرستان هنوز فراهم نیست، افزود: اداره دامپزشکی شهرستان ملکان طبق روال گذشته همچنان به امور مربوط به نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام، طیور و آبزیان این شهرستان تا زمان احداث اداره مستقل در شهرستان لیلان نظارت و فعالیت خواهد داشت.

قائلی فرماندار شهرستان ملکان نیز با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان و همکاران دامپزشکی شهرستان ملکان، خاطرنشان کرد: ارتقاء بهداشت و سلامت مردم شهرستان از اولویت‌های فرمانداری است که در این خصوص اقدامات دامپزشکی درزمینهٔ پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مهم است و مجموعه مدیریت شهرستان به این مهم توجه ویژه دارد.

در ادامه این سفر یک‌روزه شیری پور در کشتارگاه جدیدالاحداث دام شهرستان ملکان حضور یافته و از نزدیک فعالیت‌های این کشتارگاه را بررسی کرد و دستورات لازم را در خصوص هر چه‌بهتر شدن کیفیت و بهداشت گوشت‌های استحصالی از این کشتارگاه ارائه کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه به یکی از کارخانه‌های تولیدی مواد لبنی صادراتی که محصولات آن تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان صادر می‌شود، رفته و به لحاظ رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی در تولید محصول نهایی را بازدید و موارد مربوط به تسهیل امور صادرات این واحد را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید