Iranian Agriculture News Agency

احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی در سه روز آینده

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در پی پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی چهار روز آتی (10 الی 14 آبان) ضمن هشدار جدی به کشاورزان از احتمال بروز خسارت در صورت عدم برداشت باقی‌مانده محصولات باغی و صیفی‌جات خبر داد.

احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی در سه روز آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار کشاورزی سطح زرد از تداوم فعالیت سامانه و بارش باران و رعد و برق، احتمال خسارت به محصولات، سازه‌های موقت و ادوات کشاورزی (بویژه در نواحی مرتفع و سردسیر استان) از بعدازظهر چهارشنبه 10 آبان ماه تا روز یکشنبه 14 آبان خبر داد.

در پی صدور این هشدار با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، از بهره‌برداران و کشاورزان در سرتاسر استان درخواست شده است هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت باقی‌مانده محصولات باغی و صیفی‌جات و انتقال آنان به اماکن و انبارهای مطمئن اقدام کنند.

در هشدار روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه شده است که نهاده‌های کشاورزی و محصولات برداشت ‌شده را سریعا به اماکن مسقف انتقال دهند، مسیر آب باغات و مزارع خود را زهکشی و پاک‌سازی کنند و فعلا از آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی دست بکشند.

تسریع در کشت محصولات پاییزه، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش به‌منظور جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، جلوگیری از نفوذ روان‌ آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌‌ها با توجه به وقوع بارش از دیگر اقداماتی است که کشاورزان، بهره‌برداران حوزه کشاورزی و عشایر استان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید