Iranian Agriculture News Agency

حمایت بنیاد برکت از آبزی پروری در استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان از حمایت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از آبزی پروری خبر داد.

حمایت بنیاد برکت از آبزی پروری در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جواد گوزلی بیان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با ۶ درصد، از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیارد تومان را با ۱۲ درصد و بالای ۲۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان را به‌صورت مشارکت دریافت کنند.

وی تولیدات شیلات استان در سال گذشته را با ۱۲ درصد افزایش، حدود ۱۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد ماهیان پرورشی استان از نوع سرد آبی است که سال گذشته پنج هزار و ۷۸۹ تن ماهی سردآبی در استان تولید شد.

گوزلی اضافه کرد: سرانه مصرف ماهی در استان، هشت کیلوگرم است که میزان مصرف ماهی از میانگین کشوری یعنی ۱۳ کیلوگرم، فاصله زیادی دارد و برای توسعه مصرف آبزیان به‌خصوص در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گردشگری و روستا‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان گفت: ۶۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است که سهم آذربایجان شرقی هشت شرکت است و در حوزه‌های مختلفی، چون ماهی زینتی و اولین ریز جلبک اسپورینا با تولید انبوه کشور فعالیت دارد.

فرماندار شهرستان هشترود هم از سرمایه‌گذاری شیلات در این شهرستان علی‌الخصوص در پایاب سد سهند خبر داد و گفت: سه سرمایه‌گذاری پرورش ماهی با ۴۵۰ تن در حال انجام است.

ابوالفضل پاشایی افزود: هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در پایاب سد سهند و رودخانه‌های خروجی از سد، سرمایه‌گذار پرورش ماهی باشد، برای او تسهیلات در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید