Iranian Agriculture News Agency

تولید ۹۹ درصد لپه کشور در شهرستان آذرشهر

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: آذرشهر به‌عنوان قطب فرآوری و تامین لپه کشور محسوب می‌شود، به طوری که با بیش از ۲۰۰ کارخانه فرآوری ۹۹ درصد لپه کشور را تولید می‌کند.

تولید ۹۹ درصد لپه کشور در شهرستان آذرشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده طی سفر یک‌روزه به شهرستان آذرشهر به بازدید از کارخانه فرآوری لپه در این شهر پرداخت و گفت: عمده محل تأمین مواد اولیه لپه در آذرشهر، به‌غیراز استان آذربایجان شرقی، استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه هستند.

وی افزود: هرسال۴۰ هزار تن مواد اولیه لپه خریداری و به میزان ۳۲ هزار تن فرآوری می شود و در صورت عدم امکان تأمین از داخل کشور، از کشورهای اتیوپی، هندوستان و استرالیا تأمین می‌شود.

فتح زاده بابیان اینکه آذرشهر به‌عنوان قطب فرآوری و تأمین لپه کشور محسوب می‌شود، به‌طوری‌که با بیش از ۲۰۰ کارخانه فرآوری ۹۹ درصد لپه کشور را تولید می‌کند، افزود: در این تعداد کارخانه بیش از پنج هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: درواقع شهر آذرشهر نقش تکمیل‌کننده زنجیره ارزش مواد غذایی و تولید محصولات کشاورزی در بخش نخود و لپه را دارد.

وی یادآور شد: بسته‌بندی مطلوب محصول لپه، متناسب‌سازی آن با نیاز مصرف‌کننده و معرفی مطلوب آن با برند استان آذربایجان شرقی و شهر آذرشهر می‌تواند نقش مهمی در تکمیل زنجیره ارزش صنایع استان و کشور داشته باشد.

 

66

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید